Nieuw handboek over de toon van het merk
- Content
- 10 dec 2015 @ 14:43
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentPrintMarketingcommunicatie
- 10 dec 2015 @ 14:43
- Redactie Contentmarketing
Bedrijven staan hun klanten steeds vaker te woord via Facebook, Twitter, LinkedIn en andere online kanalen. En dat betekent dat alle medewerkers - van verkoop tot en met personeelszaken - tegenwoordig moeten schrijven in de toon van het merk. Met het nieuwe handboek 'Nogal Lange Koekjes of Huisgemaakte luxe roomboterassorti? Zo schrijf je voor een merk' ,kunnen ze dat.
De kleuren van een merk staan meestal wel vast. Dat maakt een merk herkenbaar en onderscheidend. Maar soms kan een merk klinken als degene die ervoor schrijft. En dat klopt eigenlijk niet. Sterke merken hebben dan ook een duidelijk omschreven tone-of-voice.
Copywriters
Maar hoe kom je tot die toon? En hoe houd je hem vol? Nogal Lange geeft antwoord en houvast, aan iedereen die voor een merk schrijft. Zodat de communicatie altijd bij het merk past en niet wisselt met - bijvoorbeeld - het humeur van de medewerker. Daniëlle van Hengst en Willemijn Menken, allebei al jaren copywriter, schreven hun boek voor iedereen die tekst moet schrijven of beoordelen voor een merk. Met hun boekje richten ze zich op marketeers, contentmanagers, HR-managers, PR-mannen en -vrouwen, webredacteuren en klantenservicemedewerkers.
Het boek is hier te bestellen.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING-campagne moet schulden jongeren... 10-09-2024
- Stayokay en WPK ontwikkelen nieuw... 28-08-2024
- Toyota wil sporten voor mensen met... 28-08-2024
- 25 september deadline inzenden Grand... 27-08-2024
- Duurzaam nieuws op meer dan 600... 15-08-2024
- Eredivisie: "Goedkoopste doelpunt... 15-08-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing