Nieuw handboek over de toon van het merk
- Content
- 10 dec 2015 @ 14:43
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentPrintMarketingcommunicatie
- 10 dec 2015 @ 14:43
- Redactie Contentmarketing
Bedrijven staan hun klanten steeds vaker te woord via Facebook, Twitter, LinkedIn en andere online kanalen. En dat betekent dat alle medewerkers - van verkoop tot en met personeelszaken - tegenwoordig moeten schrijven in de toon van het merk. Met het nieuwe handboek 'Nogal Lange Koekjes of Huisgemaakte luxe roomboterassorti? Zo schrijf je voor een merk' ,kunnen ze dat.
De kleuren van een merk staan meestal wel vast. Dat maakt een merk herkenbaar en onderscheidend. Maar soms kan een merk klinken als degene die ervoor schrijft. En dat klopt eigenlijk niet. Sterke merken hebben dan ook een duidelijk omschreven tone-of-voice.
Copywriters
Maar hoe kom je tot die toon? En hoe houd je hem vol? Nogal Lange geeft antwoord en houvast, aan iedereen die voor een merk schrijft. Zodat de communicatie altijd bij het merk past en niet wisselt met - bijvoorbeeld - het humeur van de medewerker. Daniëlle van Hengst en Willemijn Menken, allebei al jaren copywriter, schreven hun boek voor iedereen die tekst moet schrijven of beoordelen voor een merk. Met hun boekje richten ze zich op marketeers, contentmanagers, HR-managers, PR-mannen en -vrouwen, webredacteuren en klantenservicemedewerkers.
Het boek is hier te bestellen.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- 'De Grand Prix draait niet om... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
- GPCM2025: 'Een helder concept kan... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes