Nieuw handboek over de toon van het merk

Nieuw handboek over de toon van het merk
  • Content
  • 10 dec 2015 @ 14:43
  • 16053 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentPrintMarketingcommunicatie

Bedrijven staan hun klanten steeds vaker te woord via Facebook, Twitter, LinkedIn en andere online kanalen. En dat betekent dat alle medewerkers - van verkoop tot en met personeelszaken - tegenwoordig moeten schrijven in de toon van het merk. Met het nieuwe handboek 'Nogal Lange Koekjes of Huisgemaakte luxe roomboterassorti? Zo schrijf je voor een merk' ,kunnen ze dat.

De kleuren van een merk staan meestal wel vast. Dat maakt een merk herkenbaar en onderscheidend. Maar soms kan een merk klinken als degene die ervoor schrijft. En dat klopt eigenlijk niet. Sterke merken hebben dan ook een duidelijk omschreven tone-of-voice.

Copywriters 
Maar hoe kom je tot die toon? En hoe houd je hem vol? Nogal Lange geeft antwoord en houvast, aan iedereen die voor een merk schrijft. Zodat de communicatie altijd bij het merk past en niet wisselt met - bijvoorbeeld - het humeur van de medewerker. Daniëlle van Hengst en Willemijn Menken, allebei al jaren copywriter, schreven hun boek voor iedereen die tekst moet schrijven of beoordelen voor een merk. Met hun boekje richten ze zich op marketeers, contentmanagers, HR-managers, PR-mannen en -vrouwen, webredacteuren en klantenservicemedewerkers.


 

Het boek is hier te bestellen. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken