Nieuw handboek over de toon van het merk
- Content
- 10 dec 2015 @ 14:43
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentPrintMarketingcommunicatie
- 10 dec 2015 @ 14:43
- Redactie Contentmarketing
Bedrijven staan hun klanten steeds vaker te woord via Facebook, Twitter, LinkedIn en andere online kanalen. En dat betekent dat alle medewerkers - van verkoop tot en met personeelszaken - tegenwoordig moeten schrijven in de toon van het merk. Met het nieuwe handboek 'Nogal Lange Koekjes of Huisgemaakte luxe roomboterassorti? Zo schrijf je voor een merk' ,kunnen ze dat.
De kleuren van een merk staan meestal wel vast. Dat maakt een merk herkenbaar en onderscheidend. Maar soms kan een merk klinken als degene die ervoor schrijft. En dat klopt eigenlijk niet. Sterke merken hebben dan ook een duidelijk omschreven tone-of-voice.
Copywriters
Maar hoe kom je tot die toon? En hoe houd je hem vol? Nogal Lange geeft antwoord en houvast, aan iedereen die voor een merk schrijft. Zodat de communicatie altijd bij het merk past en niet wisselt met - bijvoorbeeld - het humeur van de medewerker. Daniëlle van Hengst en Willemijn Menken, allebei al jaren copywriter, schreven hun boek voor iedereen die tekst moet schrijven of beoordelen voor een merk. Met hun boekje richten ze zich op marketeers, contentmanagers, HR-managers, PR-mannen en -vrouwen, webredacteuren en klantenservicemedewerkers.
Het boek is hier te bestellen.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
Laatste Nieuws
- GPCM feestavond nadert 6 november:... 30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
- Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

