Nieuw boek: Dit is contentmarketing

Nieuw boek: Dit is contentmarketing
  • Content
  • 14 dec 2020 @ 13:53
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Aan de naam zal het niet liggen: eerder deze maand kwam 'Dit is contentmarketing' uit, geschreven door de Vlamingen Koen Denolf, Bart Lombaerts, Wouter Temmerman en Michel Libens. Het boek beslaat 'alle aspecten van het contentmarketingvak'.

De auteurs beschikken niet over een glazen bol, maar beseften bij het schrijven tijdens de lockdown meteen dat het boek in een nieuw tijdperk op de markt kwam, zo laten zij weten. 'Want terwijl onze economie op een krimp van 10% afstevent, stelden we vast hoeveel bedrijven hun investeringen in contentmarketing behielden of zelfs opvoerden.'

Die evolutie weerspiegelt zich ook in het onderzoek dat ACC, de vereniging van Belgische communicatiebureaus, uitvoerde. Voor de discipline contentmarketing zijn er enkele opvallende resultaten te noemen. Zo bleek uit het 'You and corona'-onderzoek dat de meeste gespecialiseerde bureaus evenveel of net meer werk hadden, in tegenstelling tot andere communicatiebureaus. Gevraagd naar de toekomst gaan zowat alle contentmarketingbureau uit van een vooruitgang of minstens een status-quo. Buitenlands onderzoek toont een vergelijkbare evolutie van het belang van contentmarketing als discipline.

Het resultaat is een boek dat verschillende fases van 'het contentmarketing-traject' behandelt, geïllustreerd met meer dan 200 Belgische en Nederlandse cases. Internationale contentmarketing-experts Ann Handley en Robert Rose werkten mee aan het boek, dat is uitgegeven voor Lannoo Campus. Ga voor meer informatie naar ditiscontentmarketing.be.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken