Miss Envy Peru schittert in nieuwste Lot 42 campagnefilm

Miss Envy Peru schittert in nieuwste Lot 42 campagnefilm
  • Content
  • 4 aug 2021 @ 13:14
  • 38838 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ContentMarketing

Samen met Miss Envy Peru en de Rainbow Railroad-organisatie maakt premium hard seltzer Lot 42 zich sterk voor LGBTQIA+ communities over de hele wereld, via een nieuwe contentmarketing-campagne.

Deze zomer schittert RuPaul Drag Race Nederland-winnaar Miss Envy Peru in 'Capture the Moment', de nieuwe campagne van premium hard seltzer Lot 42.

De Lot 42-oprichters en gay couple Dale Milliken en Chris MacDonald steunen hiermee de Rainbow Railroad organisatie. Dit is een organisatie die miljoenen LGBTQIA+ mensen helpt bij hun ontsnapping aan geweld in thuislanden waar zij worden vervolgd voor het zijn van zichzelf. 

'Met deze Lot 42-film willen wij helpen om het ongelooflijke werk van Rainbow Railroad nog meer kracht bij te staan', reageert Miss Eny Peru -Winnaar seizoen 1 Rupaul Drag Race Nederland. Bekijk hieronder de XL Lot 42 campagne-film met Miss Envy Peru (3.26").

Capture the moment campagnevideo
De Capture the moment- film is gemaakt om bewustzijn te creëren en geld in te zamelen voor de liefdadigheidspartners van Lot 42, Rainbow Railroad, die de verhuizing en hervestiging ondersteunen van LGBTQIA+ mensen die aan vervolging moeten ontsnappen omdat ze zichzelf willen zijn.

Lot 42 schenkt het hele jaar door 4,2% van de winst aan RR
Op een nieuwe en exclusieve soundtrack van Abbad + Freimann volgt Capture the Moment de Nederlandse drag-superster Miss Envy Peru (winnaar van Drag Race Holland) die het verhaal, als jongen, in zijn eentje in de stad begint.

Het verhaal begint terwijl hij reist door de natuur en vrienden maakt langs de weg door de duinen, terwijl hij verandert in Miss Envy Peru. 'Een viering van dans en creativiteit, de film is ook een knipoog naar een iconisch moment van Priscilla Queen of The Desert en eindigt met de dansers die het samenzijn weer vieren', aldus de makers.

Positionering: Lot 42 is een alcoholisch bruisend water geworteld in de natuur, een merk dat kansen en optimisme verdedigt.

Miss Envy Peru: 'Deze shoot was spannend omdat ik dol ben op het verhaal van de oprichters en op hoe ze dit drankje hebben gemaakt. Ook het opnieuw creëren van de iconische scène uit Priscilla Queen of the Desert in Lot 42-stijl was een enorm leuke twist!' 


Lot 42 is een merk dat staat voor het belang van eigenliefde en het streven naar een betere plek in je hoofd en in het dagelijks leven, stelt Peru: 'Hun steun voor de Rainbow Railroad-missie is de perfecte match, omdat het LGBTQIA+ mensen de kans geeft om het leven na te streven dat ze verdienen. Iedereen heeft het recht om zichzelf te zijn, om gelukkig te zijn, trots op zichzelf te zijn en om veilig te leven zonder angst voor vervolging om hun seksuele geaardheid. Onze contentmarketing-campagne zal helpen om Rainbow Railroad te verdedigen en het ongelooflijke werk dat ze doen te versterken.'

Broodnodige fondsen
'Rainbow Railroad is verheugd om een ​​samenwerking met Lot 42 te starten die de broodnodige fondsen en het bewustzijn voor de organisatie en ons levensreddende werk zal opleveren', reageert Kimahli Powell, uitvoerend directeur van Rainbow Railroad, 'Dankzij de steun van Lot 42, zullen we in staat zijn om meer LGBTQIA+ mensen te helpen ontsnappen aan vervolging en geweld. En om meer veiligheid en vrijheid te bieden om openlijk en zonder angst lief te hebben.'

Partner van Pride Amsterdam
Dale Milliken mede-oprichter van Lot 42, vertelt MarketingTribune: 'De kern van Lot 42 is het tijdloze verhaal van hervestiging, en daarom willen we diegenen ondersteunen die een nieuwe verfrissende start nodig hebben. Als partner van Pride Amsterdam wil Lot 42 deze film ook gebruiken om onze samenwerking met Rainbow Railroad aan te kondigen, om het bewustzijn over hun ongelooflijke werk te vergroten. Vanaf de eerste dag wilden we een bedrijf creëren dat het goede in zijn DNA had, een bedrijf dat kansen en optimisme koestert.'

Ook aandacht na de Pride
Chris MacDonald, mede-oprichter van Lot 42: 'Te vaak zijn te veel merken slechts 30 dagen per jaar LGBTQIA+-activisten. Ze kleden zich in regenboogkleuren en verdedigen de gemeenschap. Na de Pride-maand gaat het terug naar radiostilte. Lot 42 is opgericht door mijzelf en Dale, twee openlijk homoseksuele mannen en is een merk dat inclusiviteit als kern heeft, en niet te vergeten wie we zijn en de gemeenschap waar we deel van uitmaken. We geloven dat onze acties luider spreken.' 

De Schotse en Nederlandse oprichters, Dale Milliken en MacDonald, werden geïnspireerd om Lot 42 te creëren na hun loopbaan in het corporate-bedrijfsleven, waar zij carrière maakten bij grote internationale drankmerken zoals Heineken en Pernod Ricard. Ze lieten 'de ratrace' naar eigen zeggen achter zich 'op zoek naar meer voldoening' en bouwen nu hun eigen Lot 42 camper van 'Bruce' die, zodra de reismaatregelen het toelaten, het hoofdkantoor zal worden voor Lot 42 en hun off-grid huis op wielen. Zo wordt de werkplek ook een onderdeel van de contentmarketing-campagne.

Lot 42 helps to 'hit refresh' this summer
Lot 42 is naar eigen zeggen een lichte, volledig natuurlijke drank die is ontworpen om een ​​meer onderscheidende smaak te bieden in de snelgroeiende markt voor hard seltzers. 'Na een jaar waarin we er allemaal naar hebben verlangd om te ontsnappen, is Lot 42 (4,5% ABV) hier om ons deze zomer te helpen met de refresh button in te drukken.' 
(PvWK)

credits
productie en edit: The Brand Wagon
muziek: Abbad + Freimann
dans: Andrew Sylveste en Jeffrey Stuut

Over Rainbow Railroad
'Rainbow Railroad is een wereldwijde non-profitorganisatie die LGTBQIA+ mensen helpt die worden vervolgd op basis van hun seksuele geaardheid, genderidentiteit en geslachtskenmerken. In een tijd waarin er meer ontheemden zijn dan ooit tevoren, zijn LGBTQI+ mensen bijzonder kwetsbaar vanwege systemische, door de staat geactiveerde homofobie en transfobie. Deze factoren verdrijven hen in hun eigen land of voorkomen dat ze aan veel onnodig leed ontsnappen. Als resultaat van Rainbow Railroad zullen meer LGBTQIA+ individuen toegang krijgen tot levens zonder vervolging. Sinds de oprichting heeft Rainbow Railroad meer dan 1.600 LGBTQI+ personen geholpen bij het vinden van veiligheid door middel van noodverhuizingen en andere vormen van hulp.'

(bron: RR)
 

Over Lot 42 
'Lot 42 is de Premium Hard Seltzer gemaakt met hoogwaardige, natuurlijke smaken. Lot 42 is in mei dit jaar gelanceerd met de smaken: Blueberry & Lemongrass en Huckleberry & Ginger. Geïnspireerd door en vernoemd naar een stuk land op Prince Edward Island, Canada, is Lot 42 waar de Schotse en Nederlandse familieleden van oprichter Chris zich vestigden nadat ze Europa als vluchtelingen waren ontvlucht. Lot 42 (kavel 42) vertegenwoordigt meer dan alleen een stuk land, het is het streven naar een betere plek en tempo in je dagelijkse leven. Een baken om uit te loggen, weer in contact te komen met het avontuur van het leven en te herontdekken wat echt belangrijk is. Ontworpen om te worden geserveerd als mixer, met de extra kick van nog een shot, is Lot 42 perfect met ijs en een handvol kruiden. Met slechts 85 kcal per blik is Lot 42 volledig natuurlijk met slechts 0,2 koolhydraten, 0 suiker en is glutenvrij, vegan en koosjer. Lot 42 is plasticvrij en bedrukt met minder inkt om de recycleerbaarheid te verbeteren. Lot 42 werkt samen met Simpsons Beverage Supply (VK) om smaken te creëren met natuurlijke ingrediënten en gebruikt premium graanneutrale alcohol van het toonaangevende Britse alcoholhuis Ethimex.'

(bron: Lot42)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken