Jurylid GPCM Marlies Hilgersom (ING): 'Een award geeft je project een mooie boost'

- Content
- 5 sep 2023 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AccountabilityEvenementGrand Prix Content Marketing
- 5 sep 2023 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
De jury van de Grand Prix Content Marketing awards staat in de startblokken om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen. Marlies Hilgersom, Advertising & Content | Brand Activation squad CoE Communications & Brand Experience bij ING Netherlands, deelt goede argumenten om mee te doen. Inzenden kan nog tot en met deze week.
Waarom ben je jurylid geworden?
'Ik kijk er enorm naar uit om me te laten inspireren door alle mooie content die me misschien normaal gesproken zou zijn ontgaan. En dan ook nog eens een kijkje in de keuken te krijgen en te horen hoe de content tot stand is gekomen.'
Welke trends zie jij in contenmarketing?
'Content wordt steeds "echter". Het hoeft allemaal niet meer zo gelikt en gepolisht. Sterker nog, daar prikt je publiek dwars doorheen. Daarnaast is er ook steeds meer behoefte aan transparantie, aan eerlijke verhalen waarin niet alleen mooi weer gespeeld wordt maar ook ruimte is voor dingen die misschien niet altijd goed gaan.'
Waar ga je met name opletten in jouw categorie en waarom?
'Naar de hele mix. Is de inzender erin geslaagd de content echt bij de belevingswereld van doelgroep te laten aansluiten? En is het niet alleen maar leuke content, maar draagt het ook bij de doelstellingen? Met andere woorden, wat is de gemaakte impact.'
Welke content heeft jou recentelijk nog beïnvloed en waarom?
'De laatste tijd houd ik graag binnen podcasts in de gaten hoe branded content van adverteerders daarin een rol heeft. Soms heel "lelijk", maar steeds vaker ook op een heel natuurlijke en passende manier. Waardoor het ook echt relevant is voor de luisteraar en de luisterervaring niet verstoord.'
Hoe trek je twijfelende inzenders nog over de streep?
'Het indienen van een case is een super leuke manier om je eigen werk eens met een andere bril te bekijken. Daarnaast kan een award je project een mooie boost geven. Vorig jaar wonnen we samen met StudioM (voorheen We Are Blossom, red.) in de categorie Jongeren en de Originaliteitsprijs - en dit heeft er mede voor gezorgd dat we ons project intern nog beter op de kaart hebben gekregen en hier een vervolg aan konden geven.'
(PvWK)
Zend in en geef het werk waar je trots op bent het platform dat het verdient. Je hebt nog tot 13 september!
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- ING Netherlands
- inzenden
- zichtbaarheid
- GPCM
- jury
- origineel
- benefits
- awards
- contentmarketing
- enige echte
- geef je merk een boost
- deze week.
- beoordelen
- call for entries
- Brand Activation squad CoE
- Communications & Brand Experience
- Grand Prix Content Marketing
- Advertising & Content
- Marlies Hilgersom
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation