BCE24: 'Relevant zijn als merk is een antwoord bieden op dingen waar je doelpubliek van wakker ligt'

BCE24: 'Relevant zijn als merk is een antwoord bieden op dingen waar je doelpubliek van wakker ligt'
  • Content
  • 20 feb 2024 @ 10:07
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded content

Inge Moerenhout is Director Commercial Partnerships en Ilse Van Rillaer is B2B Marketing Manager & Commercial Partnership Manager, beiden bij Studio 100 Benelux. Tijdens het Branded Content Event onthullen zij ‘de magie’ van Studio 100: ‘Straffe content en creativiteit zullen blijvend het verschil maken in een meer en meer artificiëlere wereld.’

Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2024?
Vanuit Studio 100 zien we een aantal uitdagingen de komende jaren. De eerste is inclusiviteit. Studio 100 is een merk voor iedereen, ongeacht sociale klasse, leeftijd, ras of gender en dat dragen we hoog in het vaandel. Als merk wil je de nieuwe technologieën implementeren maar daardoor ook niemand uitsluiten. We willen dat bijvoorbeeld. een grootmoeder ons merk blijft omarmen en dat vernieuwing haar niet tegenhoudt om een Studio 100-ervaring met haar kleinkinderen te beleven. De nabijheid en tastbaarheid van onze figuren is iets waar we ons in onderscheiden van onze concullega’s en die voor ons altijd prioriteit is en blijft.
De tweede is relevantie: relevant blijven voor het grote publiek is ook een uitdaging binnen een steeds sneller evoluerende wereld. We zijn al 30 jaar onderdeel van het gezin als Studio 100 zijnde met educatief betrouwbaar entertainment op alle schermen of live in theaters. Hierdoor staat ons merk voor credibiliteit en authenticiteit. Dit willen we in de toekomst ook zo houden door blijvend garant te staan voor deze waarden. Relevant zijn als merk is een antwoord bieden op dingen waar je doelpubliek van wakker ligt, in de omgeving waar ze zich in begeven. Maatschappelijke thema’s op een eenvoudige manier onder de aandacht brengen als content- en belevingsmakers zien we als onderdeel van onze missie om blijvend waarde te creëren bij onze fans en samen met andere straffe merken een verschil te maken in de wereld van morgen.
Ten derde: On top blijven van innovaties en regelgeving is key om in te spelen op nieuwe trends en de snel evoluerende verwachtingen van je consument. Daar zijn en blijven waar je doelpubliek is en hun aandacht vasthouden op de (wild)groei aan diverse platformen is een continue stretch voor een marketeer. Hoe kan je als marketeer je branded content impactvol overbrengen? Creativiteit en strategie spelen bij branded content een cruciale rol, een rol die niet vervangen kan worden door nieuwe technologie, want dan neem je het risico om middelmatig bevonden te worden, wat de groei van je merk kan beperken.
Daarnaast richten we ons met een deel van onze branded content naar kinderen en daar willen we ook goed waken over de nieuwe gevaren die technologie met zich meebrengen, zoals phishing, quishing, misbruik van de artiesten, …

Welke rol speelt AI in contenttoepassingen en speelt NL daar een voortrekkersrol in of moeten we over de grenzen kijken voor inspiratie?
We denken dat AI in alle geledingen van het maatschappelijke leven, maar ook het bedrijfsleven. een belangrijke rol zal gaan spelen. En we moeten ons in alles laten inspireren over de grenzen heen.
Goed geïnformeerd zijn over de nieuwe technologietoepassingen en zijn evolutie op de voet volgen, zal key zijn om op die manier de juiste beslissingen te kunnen nemen. Wij passen dit alvast toe in de productionele omgeving omwille van efficiëntie en winst in tijd en kosten.
Daarnaast willen we als Studio 100 ook waken over de bescherming van ons merk en de artiesten die het merk representeren. De controle kunnen behouden op de inhoud van je merken, zal cruciaal worden.

Waarom moet marketingminded Nederland naar het Branded Content Event komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jullie sessie?
Straffe content en creativiteit zullen blijvend het verschil maken in een meer en meer artificiëlere wereld. Het Branded Content Event is een plek waar je nieuwe inzichten verwerft en kennismaakt met een inspirerend netwerk van marketingminded mensen die een verschil willen maken. Wil je weten hoe wij met Studio 100-magie het verschil maken, kom dan zeker naar onze AI-“Authentic Inspiration”-sessie waar je kunt ervaren dat duurzaamheid, creativiteit , authenticiteit en impact hand in hand gaan en leiden tot straffe branded content samenwerkingen.

Het Branded Content event editie 2024 vindt plaats in de Media Plaza in Utrecht op dinsdag 19 maart 2024. Houdt brandedcontentevent.nl in de gaten voor het programma of - beter nog - scoor meteen een ticket voordat je achter het net vist!

DE SPREKERS & HUN PRESENTATIE
Inge Moerenhout
heeft een gevarieerde werkervaring bij bedrijven zoals Metro Belgium, Clear Channel Belgium en Outdoor. Bij Concentra Media was ze Sales Director, waar ze zich concentreerde op het ontwikkelen van commerciële strategieën. Daarna werkte ze bij Mediahuis Connect als Sales Manager Agencies. Sinds 2019 is ze aan de slag bij Studio 100 Benelux als Directeur Commerciële Partnerships.
Ilse Van Rillaer startte bij C&A, maar ging nadien eveneens de mediawereld in: Channel Manager Nickelodeon bij MTV Networks, Brand Manager bij SBS Belgium bij de transitie van VT4 naar Vier. Tien jaar geleden startte ze bij Studio 100 waar ze tal van rollen op zich nam en nu binnen het team van Inge Moerenhout actief is om strategische vraagstukken uit te puren en om te toveren tot creatieve concepten met het juiste mediaplan.

Onze magie voor jou aan het werk
Vraag aan ChatGPT ‘Wat kan AI niet?’ en er volgt een lijstje met typisch menselijke eigenschappen. Logisch, want AI blijft artificieel. Een nieuwe tool en geen nieuwe mens. AI kent geen context, creativiteit, emoties of ethisch bewustzijn. Daarom doet het ertoe wie die AI gebruikt, en hoe.
De magie van Studio 100 ligt in de authentieke intelligentie. Generaties kinderen hebben een tastbare band met merken zoals Bumba, K3 en Mega Mindy, waardoor ze een grote impact hebben. Dit tonen we met enkele CSR-cases waar concrete vragen van partners evolueren tot succesvolle en duurzame samenwerkingen. Met de nodige technologische hulp natuurlijk.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken