[column] Contentwise
- Content
- 24 mei 2023 @ 17:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Marketing
- 24 mei 2023 @ 17:00
- Sjaak Hoogkamer
In een wereld met een overload aan content is het verademend als je soms eens kunt relativeren. Altijd maar consumeren, steeds meer weten, geen nieuws kunnen missen, geen innovatie aan je voorbij laten gaan, het is de aloude bekende ratrace waaraan geen einde komt. Zeker niet nu we ook een nieuw vrindje hebben in de vorm van ChatGPT, die content serveert in een astronomisch tempo. Alsof je een warme kroket uit een automaat trekt, net wat u zegt.
Eraan ontsnappen is bijkans onmogelijk. Want stel je voor: je mist content! Dan is een gesprek bij de koffiecorner al snel een helse dan wel onmogelijke opgave. Je bent dan sociaal gewoon onmiddellijk doodverklaard. Heb je dat filmpje niet gezien op Facebook, die briljante foto op Instagram en die mening op LinkedIn dan? De laatste viral gemist (‘Ik ga zo een stukje spelen op mijn fluit?’). Die nieuwe hitserie op Netflix?
Tuurlijk, allemaal hartstikke belangrijk die content. Waar zouden we zijn zonder? Misschien wel moederziel alleen met een boekje in een hoekje. En dat is nou precies wat ik de afgelopen week weer eens heb gedaan. Ook content, maar dan anders. Slow content. Heerlijk, verdwalen in een verhaal. Je eigen fantasie gebruiken, je eigen film maken. Niemand die vraagt hoe het afloopt, geen spoilers.
Een eigen verhaal maken van bestaande, actuele content, ook een verademing. Dat doet De Speld al 15 jaar. Een absurdistische draai geven aan de waan van alledag. Even op het verkeerde been gezet. Even uit die bovenmaatse draaikolk van meezuigende content die ons elke dag weer maakt tot gulzige grazers. Soms is het goed om even stil te staan bij de andere kant van content. Te beseffen dat content er niet altijd toe doet.
Dit is het editorial uit MarketingTribune 07, 2023.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kruidvat investeert in inhouse... 09-05-2025
- Home ontwikkelt introductiecampagne... 02-05-2025
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management