Simplicate kiest voor creative agency Festina
- Design
- 18 okt 2018 @ 08:59
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 18 okt 2018 @ 08:59
- Nanny Kuilboer
Na een korte oriëntatie heeft Simplicate, leverancier van online bedrijfssoftware voor creative & digital agencies, gekozen voor het Amsterdamse bureau Festina om de nieuwe merkidentiteit te ontwikkelen.
Simplicate richt zich op zakelijke dienstverleners, met name creatieve en digitale bureaus. De software wordt gebruikt door 15 procent van de bureaus die zijn aangesloten bij de Dutch Digital Agencies.
Jascha Tuinier, hoofd marketing Simplicate: ‘We horen van creatives dat zij de eenvoud van Simplicate waarderen, terwijl het tegelijk een heel compleet pakket is. Je kunt het zien als de kern van je bedrijfsvoering. Het eerste contact met een nieuwe klant tot en met het versturen van facturen is als één doorlopende rode draad in Simplicate gewaarborgd met modules voor CRM, Sales, Projectmanagement, Urenregistratie, Facturatie en HRM.’
Nieuwe identiteit
Simplicate heeft Festina gevraagd een nieuwe merkidentiteit te ontwikkelen die moet bijdragen aan een verbeterde zichtbaarheid van het merk en de software. Een identity die herkenbaar, relevant en onderscheidend is en zal worden doorgevoerd in alle touchpoints.
Tuinier: ‘We zijn in drie jaar hard gegroeid, de software staat als een huis, gebruikers zijn enthousiast, maar het merk mag steviger neergezet worden, met meer gevoel. We geloven dat de eenvoud en logica die onze software biedt emotionele waarden zijn. Dat moet beter naar voren komen. We hebben gekozen voor Festina omdat zij in hun werk die eenvoud en emotie prachtig samen laten gaan.’
Jochem van Berne, managing director Festina: ‘We zijn blij met de samenwerking met Simplicate. Het zijn vooruitstrevende mensen die ons op een prettige manier uitdagen. Het is een bedrijf met liefde voor tech, maar tegelijk met een sterke menselijke kant. Daarin lijken ze wel wat op onszelf. Die combinatie willen we met onze creatieve ontwerpkracht in een rijke identiteit zichtbaar maken.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing