Simplicate kiest voor creative agency Festina
- Design
- 18 okt 2018 @ 08:59
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 18 okt 2018 @ 08:59
- Nanny Kuilboer
Na een korte oriëntatie heeft Simplicate, leverancier van online bedrijfssoftware voor creative & digital agencies, gekozen voor het Amsterdamse bureau Festina om de nieuwe merkidentiteit te ontwikkelen.
Simplicate richt zich op zakelijke dienstverleners, met name creatieve en digitale bureaus. De software wordt gebruikt door 15 procent van de bureaus die zijn aangesloten bij de Dutch Digital Agencies.
Jascha Tuinier, hoofd marketing Simplicate: ‘We horen van creatives dat zij de eenvoud van Simplicate waarderen, terwijl het tegelijk een heel compleet pakket is. Je kunt het zien als de kern van je bedrijfsvoering. Het eerste contact met een nieuwe klant tot en met het versturen van facturen is als één doorlopende rode draad in Simplicate gewaarborgd met modules voor CRM, Sales, Projectmanagement, Urenregistratie, Facturatie en HRM.’
Nieuwe identiteit
Simplicate heeft Festina gevraagd een nieuwe merkidentiteit te ontwikkelen die moet bijdragen aan een verbeterde zichtbaarheid van het merk en de software. Een identity die herkenbaar, relevant en onderscheidend is en zal worden doorgevoerd in alle touchpoints.
Tuinier: ‘We zijn in drie jaar hard gegroeid, de software staat als een huis, gebruikers zijn enthousiast, maar het merk mag steviger neergezet worden, met meer gevoel. We geloven dat de eenvoud en logica die onze software biedt emotionele waarden zijn. Dat moet beter naar voren komen. We hebben gekozen voor Festina omdat zij in hun werk die eenvoud en emotie prachtig samen laten gaan.’
Jochem van Berne, managing director Festina: ‘We zijn blij met de samenwerking met Simplicate. Het zijn vooruitstrevende mensen die ons op een prettige manier uitdagen. Het is een bedrijf met liefde voor tech, maar tegelijk met een sterke menselijke kant. Daarin lijken ze wel wat op onszelf. Die combinatie willen we met onze creatieve ontwerpkracht in een rijke identiteit zichtbaar maken.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

