Dutch Digital Design weer zelfstandig verder

Dutch Digital Design weer zelfstandig verder
  • Design
  • 25 feb 2019 @ 06:00
  • 5825 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital design

Na een periode onder de vlag van branchevereniging Dutch Digital Agencies gaat Dutch Digital Design in goed overleg zelfstandig verder. Waar mogelijk zullen de de beide organisaties samen optrekken. Er sluiten zich meer dan twintig bureaus aan bij de hernieuwde organisatie.

Zichtbaar in binnen- en buitenland

Dutch Digital Design, het initiatief dat zich inzet voor de zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk, gaat verder als zelfstandige stichting.

Het initiatief werd in 2014 gestart door Bert Hagendoorn, met als doel de aantrekkingskracht voor potentiële opdrachtgevers en talent in binnen- en buitenland te versterken. Gezamenlijk werken zij aan zichtbaarheid van het werk. Hagendoorn: ‘In de afgelopen jaren is één miljoen euro mediawaarde gegenereerd, groeide het bereik op social tot 10.000 volgers, werden 100 cases gedeeld en is er deelgenomen aan meer dan 30 events. Inmiddels is Dutch Digital Design een begrip in Nederland. De komende periode legt de organisatie meer focus gelegd op het buitenland.’

 

Lobby

Dutch Digital Design legt een vergrootglas op de Nederlandse winnaars bij internationale awards en lobbiet voor sprekersplekken op events - waar mogelijk gecombineerd met handelsmissies. Een redactie verzorgt publicaties op eigen kanalen en via mediapartners, daarnaast krijgt de eigen website binnenkort een overzicht van cases.

 

De bureaus

De partner bureaus op alfabetische volgorde: Achtung/Kraftwerk, Born05, Build In Amsterdam, CleverFranke, Code D’Azur, DDB Unlimited, Greenberry, Grrr, Handmade, MediaMonks, Mirabeau, Momkai, Nok Nok Studio, Resn, Resoluut, Robot Kittens, Ronin Amsterdam, Superhero Cheesecake, This Page Amsterdam, Vruchtvlees en Your Majesty.

 

Beste Nederlandse werk

Iedereen kan interactief werk aanmelden via de website www.dutchdigital.nl. Een 20-koppige vakjury beoordeelt de inzendingen, allemaal professionals die het werk op een aantal criteria beoordelen. Alleen de best scorende cases worden gedeeld via de social media-kanalen, events en mediapartners als The Drum. Partnerbureaus vaardigen elk één persoon voor deze vakjury, die sinds begin dit jaar onder leiding staat van juryvoorzitter Ronnie Besseling (Nok Nok Studio).

 

Jury

Op de foto een groot deel van de jury in december 2018 tijdens de laatste jurybijeenkomst in de A'dam Toren bij Massive Music. Hagendoorn: ‘De komende maanden gaan we langzamerhand naar een deels nieuwe jury, omdat elke partner één jurylid mag afvaardigen.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken