6 nominaties voor BNO Packaging Talent Award 2019

6 nominaties voor BNO Packaging Talent Award 2019
  • Design
  • 7 okt 2019 @ 10:27
  • 7995 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • PackagingAwards

Zes ontwerpen komen in aanmerking voor de Packaging Talent Award 2019. De opdracht was een verpakkingsdesign te bedenken voor de hartige tussendoortjes van Nestlé’s Maggi.

Op 25 oktober tijdens Superfast (gedurende Dutch Design Week in Eindhoven) wordt bekend gemaakt wie van de zes genomineerden een prijs wint.

 

Nestlé opdrachtgever Packaging Talent Award 2019

Nestlé Nederland schreef dit jaar de briefing. Valerie van Schaick, Business Executive Officer Culinary Nestlé Nederland: ‘De verpakking is voor een merk het belangrijkste contactmoment met mensen en in de paar seconden dat je de aandacht hebt, moet je je merkverhaal vertellen.’

Naast Valerie van Schaick bestond de jury dit jaar uit: Frank Nas (managing director Design Bridge Amsterdam; voorzitter NEXTpack en juryvoorzitter), Jon Sonneveld (Design Director Millford), Tessa Oudijn (Creative Director Brum) en Thea Bakker (Creative Direction & Design VBAT).

 

Lastige taak

De jury had een lastige taak: een aantal ontwerpen waren visueel sterk, andere inzendingen vielen op door een inventieve merknaam. Ook werd door sommige inzenders veel aandacht aan een duurzame ontwerpoplossing besteed. De jury heeft uiteindelijk besloten dat de volgende ontwerpers kans maken op één van de drie prijzen:

Margot Cologne

Mateja Drenik

Christian Lank

Cooper Newman

Emma Spanjers

Sanne de Wit

 

Prijzen Packaging Talent Award 2019

Tijdens Superfast#6 op 25 oktober vindt de prijsuitreiking plaats en zijn de genomineerde ontwerpen te zien. De winnaar van de eerste prijs ontvangt € 1500,-. Tweede en derde prijs bedragen respectievelijk € 300,- en € 200,-.

 

Packaging Talent Award 2019 niet commercieel

De Packaging Talent Award is gericht op het leerproces om binnen de kaders van een briefing een verpakkingsontwerp te maken. Centraal staat de kennismaking met het vakgebied. Auteursrechten blijven bij de deelnemer.

 

De BNO Packaging Talent Award 2019 wordt door Nestlé Nederland gesponsord en mede ondersteund door Packaging Innovations by Easy Fairs. De prijs is een initiatief van BNO NEXTpack met het doel jong talent enthousiast te maken voor de uitdagingen die het vakgebied brand- en packaging design biedt. Bureaus binnen BNO NEXTpack zijn: 1HQ, Anthem, Bowler & Kimchi, Brum Design, Bataafsche Teeken Maatschappij, Design Bridge, Flex/design, Millford, ProudDesign, Reggs, Snow Donuts, Van Heertum, VBAT en Yellow Dress.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken