6 nominaties voor BNO Packaging Talent Award 2019
- Design
- 7 okt 2019 @ 10:27
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Packaging designAwards
- 7 okt 2019 @ 10:27
- Nanny Kuilboer
Zes ontwerpen komen in aanmerking voor de Packaging Talent Award 2019. De opdracht was een verpakkingsdesign te bedenken voor de hartige tussendoortjes van Nestlé’s Maggi.
Op 25 oktober tijdens Superfast (gedurende Dutch Design Week in Eindhoven) wordt bekend gemaakt wie van de zes genomineerden een prijs wint.
Nestlé opdrachtgever Packaging Talent Award 2019
Nestlé Nederland schreef dit jaar de briefing. Valerie van Schaick, Business Executive Officer Culinary Nestlé Nederland: ‘De verpakking is voor een merk het belangrijkste contactmoment met mensen en in de paar seconden dat je de aandacht hebt, moet je je merkverhaal vertellen.’
Naast Valerie van Schaick bestond de jury dit jaar uit: Frank Nas (managing director Design Bridge Amsterdam; voorzitter NEXTpack en juryvoorzitter), Jon Sonneveld (Design Director Millford), Tessa Oudijn (Creative Director Brum) en Thea Bakker (Creative Direction & Design VBAT).
Lastige taak
De jury had een lastige taak: een aantal ontwerpen waren visueel sterk, andere inzendingen vielen op door een inventieve merknaam. Ook werd door sommige inzenders veel aandacht aan een duurzame ontwerpoplossing besteed. De jury heeft uiteindelijk besloten dat de volgende ontwerpers kans maken op één van de drie prijzen:
Margot Cologne
Mateja Drenik
Christian Lank
Cooper Newman
Emma Spanjers
Sanne de Wit
Prijzen Packaging Talent Award 2019
Tijdens Superfast#6 op 25 oktober vindt de prijsuitreiking plaats en zijn de genomineerde ontwerpen te zien. De winnaar van de eerste prijs ontvangt € 1500,-. Tweede en derde prijs bedragen respectievelijk € 300,- en € 200,-.
Packaging Talent Award 2019 niet commercieel
De Packaging Talent Award is gericht op het leerproces om binnen de kaders van een briefing een verpakkingsontwerp te maken. Centraal staat de kennismaking met het vakgebied. Auteursrechten blijven bij de deelnemer.
De BNO Packaging Talent Award 2019 wordt door Nestlé Nederland gesponsord en mede ondersteund door Packaging Innovations by Easy Fairs. De prijs is een initiatief van BNO NEXTpack met het doel jong talent enthousiast te maken voor de uitdagingen die het vakgebied brand- en packaging design biedt. Bureaus binnen BNO NEXTpack zijn: 1HQ, Anthem, Bowler & Kimchi, Brum Design, Bataafsche Teeken Maatschappij, Design Bridge, Flex/design, Millford, ProudDesign, Reggs, Snow Donuts, Van Heertum, VBAT en Yellow Dress.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 'Smeuïge' samenwerking tussen... 07-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers