Tambr: 'Wij geloven dat audio elk merk kan laten groeien en dat geloof verspreiden we graag'

Tambr: 'Wij geloven dat audio elk merk kan laten groeien en dat geloof verspreiden we graag'
  • Design
  • 30 mei 2022 @ 10:20
  • 33999 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branding

Sonic branding-bureau Tambr verzorgt ook dit keer weer een van de sessies tijdens Nima Marketing Day 2022. Deze keer met medewerking van Ine Stultjens, Head of Marketing & Communication bij Royal Auping. De redactie stelde alvast wat vragen over de sessie aan oprichters Niels de Jong en Willemijn van Hussen.

Met welk merk zouden jullie Tambr vergelijken?
Tambr helpt merken groeien door het ontwikkelen van een eigen geluid. Door een slimme combinatie van AI en creativiteit zetten wij merkwaarden om in een muzikale huisstijl, geschikt voor alle mogelijke communicatie. Zo bouwen we niet alleen aan sterke merken, maar ook aan een beter klinkende wereld. En daar is iedereen bij gebaat. Tambr kun je vergelijken met een kruising tussen de scherpe consultants van McKinsey en de wereldberoemde Abbey Road Studios.

Dit jaar spreken jullie weer op Nima Marketing Day; goed bevallen de vorige keer?
Wij geloven dat audio élk merk kan laten groeien en dat geloof verspreiden we graag. De NMD is daar de perfecte plek voor. Een sterk inhoudelijk programma, fijne organisatie en uitstekende borrel!

Waarom moeten marketeers jullie sessie bezoeken?
Audiomarketing ontwikkelt zich razendsnel en tegelijkertijd zijn er nog heel veel marketeers die zonder na te denken overal een stockmuziekje onder plakken. Na het bijwonen van onze sessie zullen marketeers ervan overtuigd zijn dat sonic branding niet zo ingewikkeld is als het lijkt en nog meetbaar ook!

Wat is belangrijker in marketing: onderbuikgevoel of harde data?
Beide! Muzieksmaak is natuurlijk heel erg subjectief, maar als je met grote getallen werkt, kun je aardig voorspellen hoe mensen gaan reageren. Data speelt bij ons daarom een grote rol in het creatieve proces, hoewel onderbuikgevoel veelal de doorslag geeft. En dat is maar goed ook.

Welke vraag krijg je nooit, maar wil je wel graag beantwoorden?
Er wordt ons nooit gevraagd hoe wij precies met onze componisten samenwerken, maar dat is voor ons wel een belangrijk punt. Anders dan in de industrie gebruikelijk is, streeft Tambr naar een gelijkwaardige royalty-verdeling en een langdurige betrekking tussen componist en merk. Zo helpen we niet alleen merken vooruit, maar steunen we ook de componisten waar we mee werken.

Kun je een tipje van de sluier lichten over de inhoud?
In onze sessie kunnen marketeers kennismaken met onze methode aan de hand van een praktijkcase van Auping. We vertellen waarom Auping koos voor het ontwikkelen van een muzikale identiteit, op welke manier de datagedreven methode van Tambr daarbij geholpen heeft en hoe het Auping-gevoel is vertaald in audio.

Hét marketingfestival voor en door marketeers

Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de spotlights. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken