Heineken Experience duurzaam gerenoveerd
- Design
- 28 nov 2022 @ 16:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 nov 2022 @ 16:21
- Sjaak Hoogkamer
De renovatie was noodzakelijk om de originele elementen van het monumentale pand beter zichtbaar te maken en om de entreehal ruimer te maken. Hierdoor worden lange wachtrijen buiten voorkomen.
‘De geschiedenis van Heineken delen is cruciaal in alles wat we doen,’ zegt Lieke Westendorp, directeur van de Heineken Experience. ‘We zijn gevestigd in de originele Heineken brouwerij uit 1867, een monumentaal pand dat veel verhalen te vertellen heeft. Deze verhalen willen we delen terwijl we mensen onder ons dak samenbrengen. Iedereen is welkom in de vernieuwde Heineken Experience en ons doel is om mensen hier met elkaar te verbinden.’
Vernieuwd met oog voor historie
De renovatie heeft geleid tot vier compleet vernieuwde ruimtes; de ruime entreehal, de Heineken Flagship Store met bijbehorende ruimte gewijd aan gepersonaliseerde producten, de Rooftop Bar en het dakterras. ‘Het onthullen van meerdere originele kenmerken van het gebouw was een belangrijk aandachtspunt van de renovatie,’ zegt Celine Vleer, development and Innovation Manager van de Heineken Experience. ‘Zo kun je in de entree nu de brouwketels bewonderen en de originele achtergevel zien. Ook in de vernieuwde Rooftop Bar kun je originele details zien die eerder verborgen waren, zoals de distributiemachine in het plafond. Vanaf het nieuwe dakterras kunnen bezoekers tevens genieten van het uitzicht op Amsterdam.’
Veiligheid en duurzaamheid
De afgelopen jaren is de populariteit van de Heineken Experience naar eigen zeggen fors gestegen, met lange wachtrijen voor de ingang aan de Stadhouderskade in Amsterdam als gevolg. De nieuwe entreehal verhelpt dit probleem doordat alle gasten vanaf nu direct binnen verwelkomd worden. Daarnaast is de gehele renovatie uitgevoerd met duurzaamheid als focus. Zo is er gebruikgemaakt van duurzame materialen, LED verlichting en is er gekozen voor een klimaatvriendelijk groen dak.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- The Drum over SXSW 2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing