Topdesigner Laurens van den Acker op DDW: 'Een nieuwe, duurzame kijk op de auto'
- Design
- 26 okt 2023 @ 10:56
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 26 okt 2023 @ 10:56
- Sjaak Hoogkamer
Op dit moment is Dutch Design Week 2023 in volle gang. Naar verwachting trekt DDW ook dit jaar weer ruim 300.000 bezoekers. Opnieuw is het Franse automerk Renault de mobiliteitspartner van DDW en houdt hun topontwerper Laurens van den Acker (zie foto boven) zaterdag a.s. een presentatie over het duurzame ontwerpproces van de nieuwe Renault Scenic E-Tech electric.
Op de Renault-stand in het klokgebouw wordt deze nieuwe loot aan de Renault-boom voor het eerst in Nederland getoond.
Renault is bovendien als merk alom aanwezig op de DDW, want er rijden 35 elektrische Renault Megane E-Tech electric ‘Design Rides’ door Eindhoven die bezoekers naar de verschillende DDW-locaties brengen.
Tijdens Dutch Design Week laten zo’n 2600 designers zien hoe zij werken aan niet alleen een mooiere, maar ook een socialere en meer duurzame maatschappij. Ook voor Renault is duurzaamheid een essentieel thema in het ontwerpproces van een nieuw model auto, zonder dat daarbij concessies qua elegantie van de ontwerpen gedaan worden. Beide aspecten komen mooi samen bij de nieuwe Renault Scenic E-Tech electric die negen dagen lang schittert op de Renault-stand.
Hoogtepunt bij Renault vormt de presentatie die Laurens van den Acker, Chief Design Officer Renault Group, aanstaande zaterdag 28 oktober om 14.30 uur geeft. Van den Acker, die sinds 2009 verantwoordelijk is voor het design van de Renault-modellen, gaat met zijn verhaal in op het duurzame ontwerpproces van de nieuwe Renault Scenic E-Tech electric. Aan de hand van het thema ‘Van Scenic Vision naar Scenic E-Tech Electric’ gaat hij dieper in op het ontwerpproces van de conceptauto naar het uiteindelijke productiemodel en hoe daarin al duurzame keuzes worden gemaakt.
Om vooruitstrevende, meer verantwoordelijke en extra veilige mobiliteit beschikbaar te maken voor zoveel mogelijk mensen is een nieuwe kijk op auto’s nodig.
Het betekent dat Renault de impact van auto’s op het milieu gedurende hun hele levenscyclus vermindert: van ontwerp en productie, op de weg tot het einde van hun levensduur. Van den Acker geeft hierop vanuit de visie van Renault zaterdag een helder antwoord. Dat doet hij aan de hand van de volledig nieuwe Renault Scenic E-Tech electric. Deze vijfde generatie van de Renault Scenic is het eerste productiemodel van Renault dat de nieuwe ontwikkelingsstrategie van het merk vertaalt.
De presentatie van Laurens van den Acker vindt plaats op zaterdag 28 oktober vanaf 14.30 uur op de Renault stand in het Klokgebouw en is voor iedere DDW-bezoeker toegankelijk. Tickets voor DDW 2023 zijn hier te bestellen
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- scenic e-tech
- design
- Eindhoven
- concept
- automotive
- duurzaamheid
- DDW
- Laurens van den Acker
- renault
- mobiliteit
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers