[Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep
- Food-en-retail
- 10 jan 2014 @ 09:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ShowroomtrafficIntroductie
- 10 jan 2014 @ 09:15
- Redactie Food en Retail
In de rubriek [Ondernemer van de Week], over opvallende vakgenoten die binnen hun bedrijf, winkel of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen of opmerkelijke resultaten hebben geboekt, sprak de redactie Food & Retail met Gerlof Bouma (foto), directeur van Engelsma & Wijnia Autogroep. Een van zijn merken is Hyundai. Hiervoor introduceerde hij met zijn team op spectaculaire wijze de nieuwe Hyundai I10.
1. Stel uzelf graag voor en wat is uw nieuws?
Gerlof Bouma, directeur van Engelsma & Wijnia Autogroep. Een van onze merken is Hyundai. De introductie van de Hyundai I10 hebben we op een aparte locatie gedaan. Sinds half december hebben we een Hyundai Store in het centrum van Leeuwarden op de begane grond van een groot winkelcentrum. Een week na de opening was Serious Request in Leeuwarden. In totaal zijn er in die week 410.000 mensen naar Leeuwarden gekomen en de I 10 store is op een steenworp afstand van het Glazen Huis. Er zijn veel mensen voorbij de I 10 store gelopen. Je hoorde dan vaak “He de nieuwe I 10 wat een mooie auto!” . Er zijn daarnaast gemiddeld 4 stelletjes per uur binnen geweest waarvan 70 % oprecht interesse had in de I10. De toeloop in de showroom is ook significant toegenomen in deze periode, waarbij de klanten duidelijk aan hebben gegeven dat ze waren getriggerd door de I 10 Store.
2. OK, de Hyundai i10 actie in Leeuwarden, kunt u aangeven waar deze om draaide (doel, voor wie) en hoe is de campagne uitgevoerd?
Het doel was zoals gezegd om de Hyundai I10 op een ludieke wijze onder de aandacht te brengen van de doelgroep op een andere manier dan via de traditionele media.
3. Hebben jullie hiervoor samengewerkt met bureau(s)? Welk(e)? Ging goed?
Wij hebben samengewerkt met ons eigen communicatiebureau Second Opinion te Leeuwarden en de inrichting is gedaan door Coconut Productions te Leeuwarden. De promotie van de i10 store is gedaan door het bureau van Hyundai: 360 degrees te Utrecht. En met Hyundai-importeur Greenib Car natuurlijk!
4. Is de automarkt een ingewikkelde, licht graag toe.
De automarkt is niet ingewikkeld, maar het is belangrijk om creatief te blijven en je klanten te blijven verrassen om op te vallen.
5. U meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wilt u die delen?
We zijn er trots op dat wij, met ondersteuning van Hyundai, deze i10 Store hebben kunnen openen. Het was vooraf geen zekerheid dat het goed zou lopen, maar we zijn beiden erg tevreden over het resultaat tot nu toe.
6. Tenslotte: hoe gaan jullie verder?
De i10 store is de komende 2 maanden nog open op zaterdag, daarnaast heeft de i10 store een etalagefunctie tot en met februari.
7. Nog ander nieuws over de marketing en sales van Hyundai NL te melden?
Het grote succes van dit moment is de nieuwe Hyundai i10. Vooral het private lease concept 'Alles-in-1-abonnement' voor een vast bedrag per maand én zonder zorgen is een geweldige actie.
www.hyundai.nl
Dit is het achtste interview in een serie van honderd die wij doen met 'marcom-ondernemers van de week' voor het MarketingTribune-platform Food & Retail.
Eerder publiceerden wij:
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'
Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar retail@marketingtribune.nl
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Gerlof Bouma
- Glazen Huis
- Hyundai
- Engelsma Wijnia Autogroep
- ondernemer
- showroom
- lancering
- Leeuwarden
- Greenib Car
- auto
- [Ondernemer van de Week]
- importeur
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers