[Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

[Ondernemer van de week]  Gerlof Bouma -  Engelsma  Wijnia Autogroep
  • Food-en-retail
  • 10 jan 2014 @ 09:15
  • 28514 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ShowroomtrafficIntroductie

In de rubriek [Ondernemer van de Week], over opvallende vakgenoten die binnen hun bedrijf, winkel of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen of opmerkelijke resultaten hebben geboekt, sprak de redactie Food & Retail met Gerlof Bouma (foto), directeur van Engelsma & Wijnia Autogroep. Een van zijn merken is Hyundai. Hiervoor introduceerde hij met zijn team op spectaculaire wijze de nieuwe Hyundai I10.

1. Stel uzelf graag voor en wat is uw nieuws?
Gerlof Bouma, directeur van Engelsma & Wijnia Autogroep. Een van onze merken is Hyundai. De introductie van de Hyundai I10 hebben we op een aparte locatie gedaan. Sinds half december hebben we een Hyundai Store in het centrum van Leeuwarden op de begane grond van een groot winkelcentrum. Een week na de opening was Serious Request in Leeuwarden. In totaal zijn er in die week 410.000 mensen naar Leeuwarden gekomen en de I 10 store is op een steenworp afstand van het Glazen Huis. Er zijn veel mensen voorbij de I 10 store gelopen. Je hoorde dan vaak “He de nieuwe I 10 wat een mooie auto!” . Er zijn daarnaast gemiddeld 4 stelletjes per uur binnen geweest waarvan 70 % oprecht interesse had in de I10. De toeloop in de showroom is ook significant toegenomen in deze periode, waarbij de klanten duidelijk aan hebben gegeven dat ze waren getriggerd door de I 10 Store.

2. OK, de Hyundai i10 actie in Leeuwarden, kunt u aangeven waar deze om draaide (doel, voor wie) en hoe is de campagne uitgevoerd?
Het doel was zoals gezegd om de Hyundai I10 op een ludieke wijze onder de aandacht te brengen van de doelgroep op een andere manier dan via de traditionele media.

3. Hebben jullie hiervoor samengewerkt met bureau(s)? Welk(e)? Ging goed?
Wij hebben samengewerkt met ons eigen communicatiebureau Second Opinion te Leeuwarden en de inrichting is gedaan door Coconut Productions te Leeuwarden. De promotie van de i10 store is gedaan door het bureau van Hyundai: 360 degrees te Utrecht. En met Hyundai-importeur Greenib Car natuurlijk!

4. Is de automarkt een ingewikkelde, licht graag toe.
De automarkt is niet ingewikkeld, maar het is belangrijk om creatief te blijven en je klanten te blijven verrassen om op te vallen.

5. U meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wilt u die delen?
We zijn er trots op dat wij, met ondersteuning van Hyundai, deze i10 Store hebben kunnen openen. Het was vooraf geen zekerheid dat het goed zou lopen, maar we zijn beiden erg tevreden over het resultaat tot nu toe.

6. Tenslotte: hoe gaan jullie verder?
De i10 store is de komende 2 maanden nog open op zaterdag, daarnaast heeft de i10 store een etalagefunctie tot en met februari.

7. Nog ander nieuws over de marketing en sales van Hyundai NL te melden?
Het grote succes van dit moment is de nieuwe Hyundai i10. Vooral het private lease concept  'Alles-in-1-abonnement' voor een vast bedrag per maand én zonder zorgen is een geweldige actie.

www.hyundai.nl

Dit is het achtste interview in een serie van honderd die wij doen met 'marcom-ondernemers van de week' voor het MarketingTribune-platform Food & Retail.

Eerder publiceerden wij:

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'
 


Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar retail@marketingtribune.nl

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken