1.000.000 minder traditionele kerstpakketten

1.000.000 minder traditionele kerstpakketten
  • Food-en-retail
  • 10 dec 2014 @ 09:43
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekEvenementFood

Traditionele kerstpakketten zijn uit de gratie, meldt de NOS. Oorzaken voor de afname zijn dat er veel bedrijven over de kop zijn gegaan of flink hebben gereorganiseerd. Er worden dit jaar maar liefst 1000.000 minder traditionele kerstpakketten uitgedeeld dan in 2008, toen de 'crisis' startte. Tegenwoordig is een doos wijn of een cadeaubon in zwang.

Als er wel wordt gekozen voor een kerstpakket, genieten dozen met levensmiddelen de voorkeur. De gemiddelde waarde bedraagt zo'n €40 tot €50. Volgens Casper Baan, verantwoordelijk voor de kerstpakketten die Sligro levert, zie je dat altijd in slechte economische tijden. Tegen Distrifood zegt Baan: 'tijdens crises willen mensen gewoon artikelen die het hele gezin kan gebruiken: van chocola tot zoutjes.' Non-food cadeaus zijn volgens hem minder in trek. Jan-Pieter van der Heijden, marketingmanager van De Pluimen, een aanbieder van cadeaubonnen reageert: 'mensen vinden het zonde om dingen weg te gooien die ze ongevraagd in een kerstpakket krijgen. Daarbij zijn er ook steeds meer werknemers uit het buitenland die geen paté willen, of alcohol. Met een cadeaubon zoals Pluim heb je dat probleem niet.'

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken