1.000.000 minder traditionele kerstpakketten
- Food-en-retail
- 10 dec 2014 @ 09:43
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekEvenementFood
- 10 dec 2014 @ 09:43
- Redactie Food en Retail
Traditionele kerstpakketten zijn uit de gratie, meldt de NOS. Oorzaken voor de afname zijn dat er veel bedrijven over de kop zijn gegaan of flink hebben gereorganiseerd. Er worden dit jaar maar liefst 1000.000 minder traditionele kerstpakketten uitgedeeld dan in 2008, toen de 'crisis' startte. Tegenwoordig is een doos wijn of een cadeaubon in zwang.
Als er wel wordt gekozen voor een kerstpakket, genieten dozen met levensmiddelen de voorkeur. De gemiddelde waarde bedraagt zo'n €40 tot €50. Volgens Casper Baan, verantwoordelijk voor de kerstpakketten die Sligro levert, zie je dat altijd in slechte economische tijden. Tegen Distrifood zegt Baan: 'tijdens crises willen mensen gewoon artikelen die het hele gezin kan gebruiken: van chocola tot zoutjes.' Non-food cadeaus zijn volgens hem minder in trek. Jan-Pieter van der Heijden, marketingmanager van De Pluimen, een aanbieder van cadeaubonnen reageert: 'mensen vinden het zonde om dingen weg te gooien die ze ongevraagd in een kerstpakket krijgen. Daarbij zijn er ook steeds meer werknemers uit het buitenland die geen paté willen, of alcohol. Met een cadeaubon zoals Pluim heb je dat probleem niet.'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Casper Baan
- NOS
- gratificatie
- gezin
- cadeau
- Distrifood
- kerstmis
- zoutjes
- kerstpakket
- incentive
- beloning
- motivatie
- personeel
- trend
- artikelen
- chocola
- Sligro
- crisis
- non-food cadeaus
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




