1.000.000 minder traditionele kerstpakketten
- Food-en-retail
- 10 dec 2014 @ 09:43
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekEvenementFood
- 10 dec 2014 @ 09:43
- Redactie Food en Retail
Traditionele kerstpakketten zijn uit de gratie, meldt de NOS. Oorzaken voor de afname zijn dat er veel bedrijven over de kop zijn gegaan of flink hebben gereorganiseerd. Er worden dit jaar maar liefst 1000.000 minder traditionele kerstpakketten uitgedeeld dan in 2008, toen de 'crisis' startte. Tegenwoordig is een doos wijn of een cadeaubon in zwang.
Als er wel wordt gekozen voor een kerstpakket, genieten dozen met levensmiddelen de voorkeur. De gemiddelde waarde bedraagt zo'n €40 tot €50. Volgens Casper Baan, verantwoordelijk voor de kerstpakketten die Sligro levert, zie je dat altijd in slechte economische tijden. Tegen Distrifood zegt Baan: 'tijdens crises willen mensen gewoon artikelen die het hele gezin kan gebruiken: van chocola tot zoutjes.' Non-food cadeaus zijn volgens hem minder in trek. Jan-Pieter van der Heijden, marketingmanager van De Pluimen, een aanbieder van cadeaubonnen reageert: 'mensen vinden het zonde om dingen weg te gooien die ze ongevraagd in een kerstpakket krijgen. Daarbij zijn er ook steeds meer werknemers uit het buitenland die geen paté willen, of alcohol. Met een cadeaubon zoals Pluim heb je dat probleem niet.'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- kerstpakket
- gratificatie
- trend
- Sligro
- personeel
- chocola
- artikelen
- gezin
- Casper Baan
- non-food cadeaus
- NOS
- kerstmis
- incentive
- motivatie
- Distrifood
- crisis
- zoutjes
- cadeau
- beloning
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers