Lidl levert voortaan schoolfruit
- Food-en-retail
- 6 jan 2015 @ 14:27
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMVO
- 6 jan 2015 @ 14:27
- Redactie Food en Retail
Vanaf deze week krijgen 100.000 kinderen in heel Nederland wekelijks drie stuks fruit of groente aangeboden, als onderdeel van het door de EU geïnitieerde schoolfruitproject. Lidl is de leverancier en presenteerde bij een Hilversumse school de eerste lading.
Lidl werkt voor de levering van het schoolfruit samen met de bestaande groente- en fruitleveranciers, om zo te kunnen voldoen aan de gewenste variatie in het assortiment en de door Lidl gestelde kwaliteitseisen, meldt Distrifood. Er worden per kind per week drie stuks fruit en groenten beschikbaar gesteld van minimaal 240 gram. De wekelijkse levering van het schoolfruit aan 500 scholen is een omvangrijke logistieke operatie voor de organisatie. Christine Braun, woordvoerder van Lid, tegen het retailmedium: 'Met veel enthousiasme zijn we 5 januari gestart met het beleveren van de scholen. Het is inderdaad een flinke logistieke klus als je bedenkt dat we dagelijks bijna 400 winkels bevoorraden, daar komen nu 500 scholen bij.'
Nadat de eerder betrokken partners zich terugtrokken uit de schoolfruit-leveranties wist Lidl de prestigieuze overheids-opdracht te verwerven. Al eerder gooide Lidl hoge ogen bij een test van groenten en fruit door de Consumentenbond.
(bron: Distrifood)
Klik hier voor een videoreportage over het Lidl-nieuws. (bron: ANP)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Lidl
- distributie
- logistieke operatie
- gezond
- levering van het schoolfruit
- EU
- vers
- fruit
- scholen
- mvo
- organisatie
- schoolfruit
- kinderen
- groenten
- woordvoerder
- retail
- Christine Braun
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




