Lidl levert voortaan schoolfruit
- Food-en-retail
- 6 jan 2015 @ 14:27
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMVO
- 6 jan 2015 @ 14:27
- Redactie Food en Retail
Vanaf deze week krijgen 100.000 kinderen in heel Nederland wekelijks drie stuks fruit of groente aangeboden, als onderdeel van het door de EU geïnitieerde schoolfruitproject. Lidl is de leverancier en presenteerde bij een Hilversumse school de eerste lading.
Lidl werkt voor de levering van het schoolfruit samen met de bestaande groente- en fruitleveranciers, om zo te kunnen voldoen aan de gewenste variatie in het assortiment en de door Lidl gestelde kwaliteitseisen, meldt Distrifood. Er worden per kind per week drie stuks fruit en groenten beschikbaar gesteld van minimaal 240 gram. De wekelijkse levering van het schoolfruit aan 500 scholen is een omvangrijke logistieke operatie voor de organisatie. Christine Braun, woordvoerder van Lid, tegen het retailmedium: 'Met veel enthousiasme zijn we 5 januari gestart met het beleveren van de scholen. Het is inderdaad een flinke logistieke klus als je bedenkt dat we dagelijks bijna 400 winkels bevoorraden, daar komen nu 500 scholen bij.'
Nadat de eerder betrokken partners zich terugtrokken uit de schoolfruit-leveranties wist Lidl de prestigieuze overheids-opdracht te verwerven. Al eerder gooide Lidl hoge ogen bij een test van groenten en fruit door de Consumentenbond.
(bron: Distrifood)
Klik hier voor een videoreportage over het Lidl-nieuws. (bron: ANP)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- EU
- scholen
- fruit
- levering van het schoolfruit
- groenten
- mvo
- Lidl
- retail
- distributie
- woordvoerder
- schoolfruit
- Christine Braun
- logistieke operatie
- kinderen
- organisatie
- vers
- gezond
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes