Lidl levert voortaan schoolfruit

Lidl levert voortaan schoolfruit
  • Food-en-retail
  • 6 jan 2015 @ 14:27
  • 13277 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMVO

Vanaf deze week krijgen 100.000 kinderen in heel Nederland wekelijks drie stuks fruit of groente aangeboden, als onderdeel van het door de EU geïnitieerde schoolfruitproject. Lidl is de leverancier en presenteerde bij een Hilversumse school de eerste lading.

Lidl werkt voor de levering van het schoolfruit samen met de bestaande groente- en fruitleveranciers, om zo te kunnen voldoen aan de gewenste variatie in het assortiment en de door Lidl gestelde kwaliteitseisen, meldt Distrifood. Er worden per kind per week drie stuks fruit en groenten beschikbaar gesteld van minimaal 240 gram. De wekelijkse levering van het schoolfruit aan 500 scholen is een omvangrijke logistieke operatie voor de organisatie. Christine Braun, woordvoerder van Lid, tegen het retailmedium: 'Met veel enthousiasme zijn we 5 januari gestart met het beleveren van de scholen. Het is inderdaad een flinke logistieke klus als je bedenkt dat we dagelijks bijna 400 winkels bevoorraden, daar komen nu 500 scholen bij.'
Nadat de eerder betrokken partners zich terugtrokken uit de schoolfruit-leveranties wist Lidl de prestigieuze overheids-opdracht te verwerven. Al eerder gooide Lidl hoge ogen bij een test van groenten en fruit door de Consumentenbond.
(bron: Distrifood)



Klik hier voor een videoreportage over het Lidl-nieuws. (bron: ANP)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken