[interview] Fuze-marketeer Gijs Brons over introductie: 'we delen ruim één miljoen samples uit'

[interview] Fuze-marketeer Gijs Brons over introductie: 'we delen ruim één miljoen samples uit'
  • Food-en-retail
  • 24 jan 2018 @ 09:06
  • 7048 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodIntroductie

IJstheemerk Fuze Tea gaat de concurrentiestrijd aan met Unilevermerk Lipton, de huismerken en Pickwick. We spreken Fuze-marketeer Gijs Brons over de gemaakte keuzes en introductie-strategie.

1. Introduceer jezelf, waar kom je vandaan en wat heb je met marketing?
'Ik ben Gijs Brons, 30 jaar oud en ik ben brandmanager bij Coca-Cola Nederland. Ik heb Rechten gestudeerd in Utrecht en tijdens m’n studie tijd heb ik stage gelopen bij Unox, Unilever. Hier maakte ik echt kennis met het marketingvak, en was ik vrijwel direct verkocht. Ik stond zelfs de knakworsten in de supermarkt bij mij in de buurt elke dag te spiegelen, zodat ‘mijn schap’ er extra mooi bij stond. De combinatie van consumenten bedienen en het win karakter spreken mij enorm aan. Via de Staatsloterij en JTI ben ik bij Coca-Cola beland. Fanta variant orange was en is nog steeds een van m’n favoriete drankjes. Toen kreeg ik de kans om voor dat merk te gaan werken, waanzinnig. Inmiddels houd ik me vooral bezig met onze ijstheemerken Fuze Tea en Honest.'

2. Kun je nader ingaan op het merk Fuze en de historie? Wat is de insight om het nu in Nederland te introduceren?
'Fuze Tea is het grootste ijstheemerk binnen het wereldwijde portfolio van The Coca-Cola Company. Fuze Tea heeft een unieke en natuurlijke smaak, is caloriearm en gemaakt van duurzaam ingekocht thee-extract. Het is momenteel in meer dan 50 landen verkrijgbaar, met de ambitie om tegen 2019 in 110 landen verkrijgbaar te zijn. De Nederlandse introductie is onderdeel van een bredere uitrol van het merk in West-Europa. We zien dat de ijsthee-categorie een groeiend segment in ontwikkeling is, de categorie groeide in NL vorig jaar met 10%. De vraag naar dranken met geen of minder suiker en calorieën, verrassende smaken en met ingrediënten van natuurlijke oorsprong stijgt. IJsthee voorziet in deze behoeften, en wij geloven met Fuze Tea, naast onze biologische ijstheepropositie Honest, echt wat toe te kunnen voegen aan het huidige ijsthee-assortiment. Naast populaire smaken zoals Peach, Lemon, Sparkling en Green Tea – waarmee we de huidige behoefte van de consument gaan vervullen – leggen we met Fuze Tea de focus op bijzondere smaken Peach Hibiscus en Mango Chamomile. Deze zullen ook de ‘hero’ zijn in marketinguitingen.'

3. Hoe wordt marketingwise de lancering kracht bijgezet en wat kunnen we nog van het merk verwachten ‘t komende jaar?
'De lancering van Fuze Tea wordt ondersteund door een grootschalige marketingcampagne met online, print en buitenreclame, sampling met meer dan één miljoen samples, winkelvloercommunicatie en een tv-commercial (zie onder, red.). Ook worden PR en social media ingezet, onder andere met behulp van influencers.'

(PvWK)

     Fuze-marketeer Gijs Brons


   Beelden van het product-portfolio

 




Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken