Intermarché opent supermarkt voor ouderen
- Food-en-retail
- 11 jun 2018 @ 12:03
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Consumenten
- 11 jun 2018 @ 12:03
- Redactie Food en Retail
‘Bien Chez Moi’. Dat is de naam voor de seniorenformule die de Franse retailer Intermarché heeft ontwikkeld. In september moet de eerste vestiging open gaan.
Dit nieuwe concept wordt gevestigd in Flers (Normandië) en krijgt een winkelvloeroppervlakte van circa 200m2. ‘We zijn volop bezig met een nieuwe winkel in het winkelcentrum’, vertelt brand manager Clotilde His van de Les Mousquetaires groep (Intermarché) aan het Franse dagblad Ouest-France. Dat gebeurde tijdens een brainstormsessie waar ook senioren bij betrokken waren. Want hoewel het concept op grote lijnen al is ingevuld, staat Intermarché open voor aanvullende ideeën.
Gezond eten
Die brainstormsessie bleek een gouden greep. De senioren kwamen tevoorschijn met tal van zinvolle suggesties. Zo willen ze graag tips krijgen over gezond eten. Ook is er behoefte aan begeleiding tijdens het boodschappen doen en staan senioren open voor workshops over welzijn. Bovendien zijn ze best bereid om daar een klein bedrag van 5 euro voor te betalen.
Geen wereldprimeur
Het gaat om een opvallend initiatief van Intermarché, maar strikt genomen heeft de Franse retailer hiermee geen primeur te pakken. Zo heeft ook de Duitse supermarktketen Kaiser’s ervoor gekozen om zich bovengemiddeld te richten op de doelgroep senioren. Gangpaden zijn breder, de signing is van groter formaat en dus beter te lezen. Dat heeft niet alleen de sympathie van senioren gestimuleerd, maar ook van overige doelgroepen. Immers, een supermarkt die het goed voor heeft met senioren, heeft het blijkbaar goed voor met het welbevinden van mensen.
Seniorvriendelijk
In het buitenland bestaan er wel meer van dergelijke voorbeelden. In Japan heeft Lawson zelfs een speciale seniorencorner met bloeddrukmeters en massagetafels. Die winkelketen kent verder speciale opstapjes voor het zuivelschap, hangen er vergrootglazen aan winkelwagentjes (zodat de kleine lettertjes op verpakkingen beter zijn te lezen), terwijl de winkel verder is uitgerust met kleine zithoekjes waar ouderen even kunnen uitpuffen.
(HS)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in... 14-05-2025
- [onderzoek] Bezoekersaantal koffie-... 14-05-2025
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management