Intermarché opent supermarkt voor ouderen

Intermarché opent supermarkt voor ouderen
  • Food-en-retail
  • 11 jun 2018 @ 12:03
  • 8077 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • Consumenten

‘Bien Chez Moi’. Dat is de naam voor de seniorenformule die de Franse retailer Intermarché heeft ontwikkeld. In september moet de eerste vestiging open gaan.

Dit nieuwe concept wordt gevestigd in Flers (Normandië) en krijgt een winkelvloeroppervlakte van circa 200m2. ‘We zijn volop bezig met een nieuwe winkel in het winkelcentrum’, vertelt brand manager Clotilde His van de Les Mousquetaires groep (Intermarché) aan het Franse dagblad Ouest-France. Dat gebeurde tijdens een brainstormsessie waar ook senioren bij betrokken waren. Want hoewel het concept op grote lijnen al is ingevuld, staat Intermarché open voor aanvullende ideeën.

Gezond eten

Die brainstormsessie bleek een gouden greep. De senioren kwamen tevoorschijn met tal van zinvolle suggesties. Zo willen ze graag tips krijgen over gezond eten. Ook is er behoefte aan begeleiding tijdens het boodschappen doen en staan senioren open voor workshops over welzijn. Bovendien zijn ze best bereid om daar een klein bedrag van 5 euro voor te betalen.

Geen wereldprimeur

Het gaat om een opvallend initiatief van Intermarché, maar strikt genomen heeft de Franse retailer hiermee geen primeur te pakken. Zo heeft ook de Duitse supermarktketen Kaiser’s ervoor gekozen om zich bovengemiddeld te richten op de doelgroep senioren. Gangpaden zijn breder, de signing is van groter formaat en dus beter te lezen. Dat heeft niet alleen de sympathie van senioren gestimuleerd, maar ook van overige doelgroepen. Immers, een supermarkt die het goed voor heeft met senioren, heeft het blijkbaar goed voor met het welbevinden van mensen.

Seniorvriendelijk

In het buitenland bestaan er wel meer van dergelijke voorbeelden. In Japan heeft Lawson zelfs een speciale seniorencorner met bloeddrukmeters en massagetafels. Die winkelketen kent verder speciale opstapjes voor het zuivelschap, hangen er vergrootglazen aan winkelwagentjes (zodat de kleine lettertjes op verpakkingen beter zijn te lezen), terwijl de winkel verder is uitgerust met kleine zithoekjes waar ouderen even kunnen uitpuffen.

(HS)

 

 


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken