Plus kiest voor duurzame display
- Food-en-retail
- 9 nov 2018 @ 08:42
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Instore marketing
- 9 nov 2018 @ 08:42
- Hugo Schrameyer
Supermarktketen Plus gaat met ingang volgend jaar de Proteus Smart Display van het Belgische Pure Value gebruiken. Deze herbruikbare display bespaart 85% aan karton.
Plus is hiermee de eerste retailer wereldwijd die Proteus als de nieuwe standaard introduceert. Deze keuze moet daarbij worden uitgelegd als inspiratie voor merkfabrikanten en andere retailers om deze duurzame verandering te volgen, meldt Plus zelf. Rob Claassens van Plus, unitmanager kruidenierswaren en verantwoordelijk voor promotionele displays bij de keten: ‘Tijdens onze jaargesprekken in november en december gaan we de dialoog aan met alle merkfabrikanten om per januari 2019 de overstap te maken op Proteus. Merken als AB InBev, KraftHeinz, Mars, P&G en Unilever zijn co-creatie-partners van Proteus en we verwachten dat alle andere merken direct geloven in de meerwaarde van deze nieuwe standaard.’
Miljard kilo
Wereldwijd wordt meer dan een miljard kilo karton verspild aan eenmalige promotionele displays. Proteus Smart Display, van het bedrijf Ahrma Proteus Pooling BV, is ontstaan vanuit een gezamenlijke ontwikkeling van merken en retailers. Het meubel bestaat uit een herbruikbaar stevig frame dat opvouwbaar en telescopisch is op te bouwen, waardoor vrijwel elk product in de display past. De merk- en communicatie-aankleding gebeurt met een zeer dunne kartonnen communicatie-sleeve, waardoor iedere promotie uniek qua verschijning is. De display bevat bovendien slimme sensoren om de effectiviteit van de promotie meetbaar te maken.
Meest verantwoord
“Plus is al vier jaar op rij verkozen tot Meest Verantwoorde Supermarkt door GfK. Wij willen de initiator zijn van duurzame verandering in de retailsector en dit kan enkel door vanuit intrinsieke motivatie samen te werken met andere retailers en merkfabrikanten. Plus wil andere retailers dan ook inspireren om Proteus ook te implementeren als de nieuwe standaard en zo gezamenlijk impact te maken’, aldus Rob Claassens.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dirk: Wij strijden óók voor... 18-08-2025
- Restaurantketen Wingstop zet voet op... 11-08-2025
- Vaseline richt zich op Gen Z met... 07-08-2025
- Winkelgedrag rond Back to School... 06-08-2025
- Richella de Groot van Pesca: 'Anno... 06-08-2025
- 'In september lanceren we onze... 06-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers