Cono Kaasmakers opent Mac 'n Cheese pop up-restaurant
- Food-en-retail
- 22 nov 2019 @ 11:00
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - ActivatieInstore marketing
- 22 nov 2019 @ 11:00
- Hugo Schrameyer
Culinaire genieters komen dit weekeinde uitgebreid aan hun trekken in de Proefkeuken van Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn. Cono kaasmakers opent er namelijk een Mac ’n Cheese pop up-restaurant.
Vandaag staat de feestelijke aanzet daartoe gepland met de overname van de Proefkeuken door chefkok Syrco Bakker van Pure C. Voor deze kick off worden honderd gasten uitgenodigd om zich te laten verrassen in de ambiance van een sterrenrestaurant. Dat is precies in lijn met de gedachte achter het Beemster Mac ’n Cheese pop up-restaurant, dat door merk- en shopperactivatiebureau Young Perfect werd ontwikkeld en uitgevoerd voor Cono kaasmakers. Het restaurant presenteert er toegankelijke recepturen, maar dan met een culinaire touch. De verschillende topsmaken die op het menu staan, zijn ook voor de gemiddelde homecook achter het eigen fornuis te bereiden.
Kwaliteit
Om de kwaliteit van Beemster kaas extra te onderstrepen, ontwikkelde chefkok Syrco Bakker een prachtig en luxe Mac ’n Cheese gerecht met Beemster XO en ingrediënten als algen, garnalen, duindoornbes en Zeeuwse Vlegel. Gerechten worden geserveerd met bijpassende dranken. Na deze eerste feestelijk dag is het pop up-restaurant het weekeinde lang open voor het grote publiek. Shoppers kunnen eerst een keuze maken uit een drietal verschillende Beemster kaassauzen, vervolgens kunnen verschillende toppings gekozen worden om de Mac ’n Cheese af te maken.
Receptenkaart
Wie de recepten thuis wil maken, kan gebruik maken van een speciale receptenkaart. Bovendien zijn de recepten ook terug te vinden op de website van Beemster, waar tevens een aantrekkelijke receptvideo te vinden is.
Geotargeting
Wat de activatie verder bijzonder maakt, is het gebruik van geotargeting, waarmee mensen in de directe omgeving van Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn worden uitgenodigd om een bezoek te brengen aan het pop-up restaurant. Dit gebeurt door het gericht plaatsen van online advertenties op basis van iemands geografische locatie.
(In de komende fysieke bijlage Shopper Marketing Update in MarketingTribune, die volgende week verschijnt, staat een uitgebreid interview te lezen met Nicole van Gorp, Lead Marketing & Communicatie bij Cono Kaasmakers, en Ilse Werner, Sr. Trade Marketeer. In dat interview geven beiden ook toelichting op de samenwerking met Young Perfect.)
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chicken Sensation terug dankzij fanactie
- 'Albert Heijn toont geen integer merkleiderschap met blauwe...
- Productie a-merk Haagsche Hopjes stopt
- [Horecava] Cijfers foodmarkt 2024-2025 en nieuwe FSIN...
- De Koffiejongens verdriedubbelt marktaandeel biologisch
- Holland & Barrett: aandacht voor breingezondheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo legt na crisisjaar solide... 17-01-2025
- [marketeer 213] Thijs Gussenhoven -... 17-01-2025
- 'Albert Heijn toont geen integer... 16-01-2025
- Station Takeover bij Shell voor... 16-01-2025
- Chadli Hachani van TopParken: 'Als... 15-01-2025
- Otrium behaalt B Corp certificering15-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day