Vlastuin geeft display-oplossing nieuwe impuls
- Food-en-retail
- 24 okt 2019 @ 13:36
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Instore marketing
- 24 okt 2019 @ 13:36
- Hugo Schrameyer
Wat ruim tien jaar geleden door Vlastuin op de markt werd gezet als een uniek en duurzaam systeem, is nu doorontwikkeld tot Mr. Flexx. Deze displaynoviteit geldt als de meest optimale variant van het oorspronkelijk MTP Display Systeem.
Mr. Flexx wordt door Vlastuin omschreven als een modulaire display, die per product, merk of campagne eenvoudig is in te richten en telkens weer een unieke vormgeving laat zien. Mr. Flexx kent de meest uiteenlopende presentatiemogelijkheden: kleur, hoogte, inrichting, decoraties en technieken zijn volledig aanpasbaar en het systeem is geschikt voor alle verschillende ladingdragers die de retail vraagt. ‘Mr. Flexx is het antwoord op de vraag hoe een merkproduct of promotie alle aandacht krijgt die het verdient; het ultieme doel van second placements’, aldus Vlastuin.
CO2-besparing
Dit is niet de eerste keer dat de markt kennis maakt met een duurzame oplossing. De eerste oriëntatie daartoe speelde zich ruim tien jaar geleden af, toen Vlastuin het MTP Display Systeem introduceerde. Dit meubel werd toen al onderscheiden door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat vanwege de besparing op CO2. ‘Het systeem was zijn tijd ver vooruit, aangezien het onderwerp duurzaamheid en hergebruik pas de laatste jaren serieus op de agenda staat bij retailers en merkfabrikanten.’
Kleinste details
Sinds de introductie in de markt is de oorspronkelijke display volop ingezet voor talloze merken en promoties. Het is steeds weer op kleinste details verbeterd en nu in zijn huidige vorm snel leverbaar. De time to market is minimaal. Het systeem staat in feite al klaar; alleen de inrichting en decoraties vragen voorbereiding. Het meubel zelf kan in circa drie minuten worden opgebouwd en in één minuut gedecoreerd. ‘Met Mr. Flexx bespaar je eenvoudig op het promotiebudget. De investeringskosten zijn laag en het display verdient zich in korte tijd terug door de vereenvoudiging in de voorbereiding van campagnes.’
100% duurzaam
De duurzaamheid van Mr. Flexx heeft vooral van doen met de minimale hoeveelheid afval. Vlastuin gaat uit van een besparing van 90% op karton bij elke promotionele actie. De display gaat minimaal 3 jaar mee, waardoor zo’n 86% wordt bespaard op CO2 ten opzichte van eenmalige kartonnen displays. Aan het eind van zijn levensduur is Mr. Flexx 100% recyclebaar.
Nieuwe versie
Hoewel het gaat om het meest optimale meubel tot nu toe, wil Vlastuin Mr. Flexx blijven doorontwikkelen. Wat op de agenda staat is extra verbetering van de productruimte, extra gemak in het opbouwen en het opnieuw verbeteren van de visuele aantrekkelijkheid. Naar verwachting is deze versie begin 2020 leverbaar.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chicken Sensation terug dankzij fanactie
- 'Albert Heijn toont geen integer merkleiderschap met blauwe...
- Productie a-merk Haagsche Hopjes stopt
- [Horecava] Cijfers foodmarkt 2024-2025 en nieuwe FSIN...
- De Koffiejongens verdriedubbelt marktaandeel biologisch
- Holland & Barrett: aandacht voor breingezondheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo legt na crisisjaar solide... 17-01-2025
- [marketeer 213] Thijs Gussenhoven -... 17-01-2025
- 'Albert Heijn toont geen integer... 16-01-2025
- Station Takeover bij Shell voor... 16-01-2025
- Chadli Hachani van TopParken: 'Als... 15-01-2025
- Otrium behaalt B Corp certificering15-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day