Holbox maakt herkomst materialen verder inzichtelijk

Holbox maakt herkomst materialen verder inzichtelijk
  • Food-en-retail
  • 6 nov 2019 @ 10:53
  • 6852 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • InnovatieInstore marketing

Displayproducent Holbox heeft een tool ontwikkeld, waarmee klanten en consumenten de herkomst van de toegepaste materialen kunnen traceren. Daarmee wil de producent een bijdrage leveren aan verdere ketentransparantie.

Holbox heeft met deze toevoeging van een Sustainability ID een eigen wereldprimeur in handen. Door het afdrukken van een QR-code op de display kunnen klanten en consumenten binnen enkele seconden het unieke materiaalpaspoort van de display opvragen. Dit paspoort laat niet alleen zien uit welke gerecyclede en gecertificeerde papier- of kartonsoorten de betreffende display bestaat, maar ook met welke milieuvriendelijke inkten of lakken het materiaal bedrukt is én in welke afvalbak het promotieproduct na het einde van de levenscyclus thuishoort. Het scannen van de QR-code en het opvragen van het materiaalpaspoort vergt slechts enkele seconden.

Praktijkervaring

Het blijft niet alleen bij een voornemen, er bestaat inmiddels ook praktijkervaring. Wie bijvoorbeeld met zijn smartphone het Sustainability ID van de Lays-boomdisplay scant, zal vervolgens te weten komen dat het product gemaakt is van FSC/PEFC-karton, bedrukt met watergedragen inkt en na de levenscyclus bij het oud papier gedeponeerd dient te worden.

Ketentransparantie

‘Omdat de displays van Holbox geen andere materialen bevatten dan papier of karton willen wij de display zoveel mogelijk inzichtelijk maken om de route naar recycling – en daarmee een tweede leven – zo kort mogelijk te maken. En dat sluit weer uitstekend aan bij het streven naar ketentransparantie en het faciliteren van duurzame POS-materialen. Holbox laat zien dat het mogelijk is en legt met het Sustainability ID tegelijkertijd op een verfrissende, eenvoudige manier verantwoording af naar mens en milieu’, meldt de displayproducent.

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken