Detailresult Groep benoemt Maatman als Merk- en Formuleman DekaMarkt

  • Food-en-retail
  • 4 mrt 2019 @ 09:03
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaWinkelen

Marco Maatman komt in april 2019 aan boord bij de Detailresult Groep en wordt verantwoordelijk voor de merk-, formule- en marketingstrategie van DekaMarkt. Hij rapporteert in deze functie aan Pieter Rozendaal, directeur DekaMarkt.

Marco Maatman (43 jaar) heeft zijn sporen ruimschoots verdiend in de retailsector. Voor zijn huidige baan bij OK, is hij anderhalf jaar Commercieel Directeur geweest bij Vomar Voordeelmarkt. Daarvoor bekleedde hij gedurende twaalf jaar verschillende commercieel leidinggevende posities bij Plus, waaronder die van Manager Marketing.

Pieter Rozendaal, directeur DekaMarkt: 'Marco wordt verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen en implementeren van de merkpropositie en positionering van DekaMarkt, met de bijbehorende marketingaanpak. Marco is een allround retailer in hart en nieren. Dit, in combinatie met zijn marketing expertise, maken dat wij uitkijken naar zijn komst.'

Over zijn overstap naar Detailresult Groep geeft Maatman aan: “De supermarkten hebben een enorme aantrekkingskracht op mij blijven houden. Toen Detailresult Groep bij mij aanklopte voor deze uitdaging, voelde het alsof het gehele plaatje klopte. Er was sprake van een heuse klik met de mensen aan tafel, de organisatie en de formule DekaMarkt. Ik zie veel potentieel om het merk en de formule meer smoel en profiel te geven. Ik sta dan ook te popelen om te starten en samen met alle collega’s de formule DekaMarkt een flinke impuls te geven.”

Maatman is nu nog als Directeur Retail verbonden aan OK; de alles-in-één app die werkt als een slimme portemonnee. Maatman: “De afgelopen periode heb ik een bijdrage geleverd aan de voorbereiding van de lancering van OK in Nederland. Een super leerzame klus bij deze innovatieve start-up. Ik ben trots op waar we nu staan en zie de verdere uitrol van OK met veel vertrouwen tegemoet.” De komende tijd zal Maatman zijn activiteiten afronden. Vanaf april 2019 zal hij vervolgens als adviseur nog verbonden blijven aan OK, meldt de retailonderneming.
(PvWK)

Over Detailresult Groep
'Detailresult Groep is een familiebedrijf en wordt volledig gefinancierd door haar aandeelhouders. Detailresult Groep exploiteert succesvol twee supermarktformules en biedt andere familiebedrijven in de Nederlandse supermarktsector een platform om zich aan te sluiten en synergievoordelen te realiseren. Detailresult Groep N.V. is aangesloten bij de inkoopcombinatie Superunie. Detailresult Groep heeft momenteel 202 filialen. Er werken ruim 20.000 medewerkers. Naast de twee supermarktformules DekaMarkt en Dirk, omvat Detailresult Groep ook de bedrijfsonderdelen Detailresult Productie, Detailresult Logistiek en Detailresult Services. Onder laatstgenoemde vallen HR, ICT, Finance & Control en Commercie. Tot slot zijn er aan het bedrijf gelieerde tuincentra en slijterijen. De twee eigen bakkerijen en een slagerij van Detailresult Productie bieden de mogelijkheid om onderscheidende en kwalitatief hoogwaardige versproducten aan te bieden. Detailresult Logistiek verzorgt met distributiecentra op vijf verschillende locaties en een eigen transportorganisatie, de gehele logistiek voor de twee supermarktformules. Kijk voor meer informatie op www.detailresult.nl.'
(bron: DR)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken