Abercrombie & Fitch gelooft in kleinere vestigingen
- Food-en-retail
- 4 jun 2019 @ 10:49
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Retail
- 4 jun 2019 @ 10:49
- Hugo Schrameyer
Fastionretailer Abercrombie & Fitch gaat drie flagshipstores sluiten, maar heeft zijn geloof in fysieke retail allerminst verloren. Winkels gaan echter wel een stuk kleiner worden.
De vestigingen die op de nominatie staan om de deuren dicht te doen, zijn een Hollister-vestiging in New York en twee winkels van Abercrombie in Japan en Italië. Verder heeft CEO Fran Horowitz aangekondigd 85 verkooppunten te herinrichten en wil ze meer nadruk leggen op kleinere winkelvloeroppervlaktes. Grote winkels hebben minder anklang bij shoppers van nu, luidt haar verweer. ‘Wat we van consumenten hebben geleerd, is dat ze liever kiezen voor kleinere winkels. Er is een meer vertrouwelijke sfeer en klanten hebben een duidelijke voorkeur voor 1:1-interactie.’
Niet uit luxe
Of de woorden van Horowitz over de intieme sfeer daadwerkelijk gemeend zijn, zegt ze er niet bij. Horowitz zegt het in ieder geval niet uit luxe. De keten zit al langere tijd in zwaar weer, hoewel de weg omhoog leek gevonden. Tijdens de presentatie van de jaarresultaten begin maart ging de keten uit van een omzetgroei van 2 tot 3%. De praktijk bleek echter weerbarstiger. De omzet steeg gedurende het eerste kwartaal met 1%, terwijl analisten nog hadden gerekend op een stijging van 1,33%.
Kleinere vestigingen
Een nieuwe actieplan voorziet nu niet alleen sluiting van drie flagshipstores, er wordt ook gebroed op herinrichting voor 85 winkellocaties. Sommige grotere winkels zullen daarbij sluiten en vervangen worden door een kleinere vestiging in de buurt. Op andere plaatsen komen er nieuwe, kleinere filialen bij, terwijl het plan ook voorziet in een opfrisbeurt voor andere winkels. Tegen het einde van dit jaar zijn er zodoende meer vestigingen dan in 2018, maar dan wel van een kleinere oppervlakte.
Loyaltyprogramma
Verder heeft de fashionretailer ook volop geloof in zijn loyaltyprogramma, dat in 2016 werd geïntroduceerd. De “customer identification rate” is gestegen naar 80%. Dat is meer dan verdubbeld ten opzichte van de beginperiode. De uitdaging waar Abercrombie & Fitch nu voor staat, is om de verzamelde data beter uit te nutten ten dienste van shopperbehoefen, aldus Fran Horowitz.
(Foto: Wikimedia Commons)
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Nutricia start Ondervoeding op het Menu
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
- Echte dames, echte croquet: Van Dobben viert karakter
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Joost van den Berg van Dr. Oetker:... 14-10-2025
- McDonald’s lanceert Bouw Burger voor... 14-10-2025
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw... 13-10-2025
- EU-verbod op plantaardige... 10-10-2025
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales... 10-10-2025
- Kinderen grijpen naar Whopper in... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes