New York Pizza en Natwerk lanceren bloemkoolbodem
- Food-en-retail
- 10 jul 2019 @ 08:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieFood
- 10 jul 2019 @ 08:55
- Peter van Woensel Kooy
New York Pizza is de eerste pizzaketen in Nederland die de bloemkoolbodem thuisbezorgt. 'We kunnen uitweiden over de voordelen van deze nieuwe bodem, maar daar zit niemand op te wachten', zegt Joost Geurtsen, marketing director van de keten.
'Daarom leggen we de nadruk niet op dat er 37% bloemkool in zit. Of dat de bodem minder calorieën bevat. We zijn New York Pizza, dus het moet fun zijn, het moet opvallen', voegt Geurtsen toe, 'volgens mij zijn we er met deze campagne wel in geslaagd.' Voor de campagne ging New York Pizza a.k.a. NYP na een pitch de samenwerking met Natwerk aan. 'Natwerk is een bureau met ballen, precies wat we nodig hebben voor onze marketing', zegt de NYP-marketeer.
'New York Pizza is een klant naar ons Natwerk-hart. Het is een merk dat op een eigenzinnige manier wil opvallen en niet schuwt om het randje op te zoeken', aldus managing director Daantje Dammers van het bureau. 'Soms is een idee te leuk om niet uit te voeren. Voor sommigen komt het misschien wat plat over, maar daar hebben we ook wel een antwoord voor klaarliggen: dat is de bodem ook.'
In aanloop naar de campagne werden bloemkoolstickers over billboards en abri’s met bh’s en bikini’s geplakt. Zo werd de link tussen borsten en bloemkolen gelegd, zoals André van Duin dat 30 jaar geleden ook deed. Wie op zoek is naar een diepere betekenis achter de actie kan daar meteen mee stoppen: het jaagt de campagne gewoon aan, stelt NYP.
Bijbelbelt houdt niet van bloemkool
Naast de plakactie en de tv-commercials zet New York Pizza in op out of home en social met een doorvertaling van de commercial en stickers op Instagram. In de Bijbelbelt werden de abri’s van de campagne geweigerd. 'Ik geloof dat ze daar niet zo van bloemkool houden', reageert Geurtsen. Het is een campagne die zowel Natwerk als New York Pizza op het lijf geschreven is, want beide partijen houden wel van een beetje opschudding in het voornamelijk saaie reclamelandschap, stelt NYP tenslotte.
Credits
Opdrachtgever: NYP (Renske Smits en Joost Geurtsen)
Creatie/concept: Natwerk
Productie film/fotografie: Natwerk
Sound: ParkStudio
Post Productie: The Compound
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- marketing director
- food
- Natwerk
- pizza
- NYP
- voordelen
- keten
- Joost Geurtsen
- nieuwe bodem
- Nederland
- calorieën
- marketing
- uitweiden
- pizza
- campagne
- pizzaketen
- nadruk
- retail
- New York Pizza
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Doritos Loaded lanceert speciale... 10-07-2025
- Directeur Marketing Jorieke de Vries... 10-07-2025
- Dorothée Vanderbroeck van Libresse... 10-07-2025
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers