Thuisbezorgd.nl lanceert 'Afhalen' op Leiden Centraal en Station Eindhoven

Thuisbezorgd.nl lanceert 'Afhalen' op Leiden Centraal en Station Eindhoven
  • Food-en-retail
  • 16 sep 2019 @ 10:19
  • 12148 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Eten-bestelsite Thuisbezorgd.nl gaat samenwerken met de stationsformules op station Eindhoven en Leiden Centraal. Het doel van deze proef is om het dagelijkse woon-werkverkeer van reizigers in heel Nederland gemakkelijker te maken en hen kostbare tijd besparen.

Reizigers kunnen eten bestellen bij hun favoriete stationsformules, zoals Julia's, AH to go en Burger King, direct online afrekenen en eenvoudig hun bestelling afhalen zonder in de rij te staan.

'Iets te eten halen en een trein later pakken of met een rammelende maag de trein in? Dit dilemma zal de doorgewinterde reizigers bekend voorkomen. De nieuwe samenwerking tussen Thuisbezorgd.nl en populaire stationwinkels als de Broodzaak, La Place en Coffee Fellows is in het leven geroepen om hierbij te helpen', aldus de initiatoren.

Dankzij deze samenwerking kunnen reizigers hun ontbijt, lunch, avondmaaltijd of boodschappen sneller en efficiënter vooraf bestellen en onderweg afhalen. Restaurantketens, zoals Julia's en Smullers, doen ook mee. Hierdoor hebben  zowel nieuwe als bestaande klanten van Thuisbezorgd.nl nog meer restaurants om uit te kiezen.

Onderweg tijd besparen
Thuisbezorgd.nl staat vooral bekend om zijn bezorgservice, maar de 'Afhalen-functie' in de app is ideaal om onderweg niet in de rij te hoeven staan, stelt de distributietycoon. Klanten kunnen vooraf bestellen en betalen. Vervolgens kiezen ze een afhaaltijd en kunnen ze hun bestelling ophalen bij het afhaalpunt in de winkels. Joey Bloemendal, Head of Sales van Thuisbezorgd.nl, is erg enthousiast over het Afhalen-concept in Leiden en Eindhoven: 'met deze functionaliteit worden bestellingen op het juiste moment aan de stationsformules doorgegeven, zodat het vers kan worden bereid en op tijd afgehaald kan worden. We willen met deze innovatie de reiziger bedienen in gemak en snelheid voor een goede klantervaring.'

Experiment in Eindhoven en Leiden
De stations Eindhoven en Leiden Centraal zijn uitgekozen voor de proefperiode. Deze steden zijn uiterst geschikt om het concept uit te proberen, voordat mogelijke uitbreiding naar andere locaties volgt. De twee steden zijn gekozen vanwege de vele treinreizigers en studenten die gebruikmaken van de stations. In Leiden komen dagelijks ongeveer 103.000 reizigers en in Eindhoven zijn dat er gemiddeld 84.000. Afhankelijk van het succes van het experiment overweegt Thuisbezorgd.nl om zijn afhaalservice in 2020 aan te bieden op stations in het hele land. Dagelijks makenmeer dan 1,2 miljoen reizigers gebruik van de treinstations, dus de Afhalen-functie van Thuisbezorgd.nl kan de reis voor veel mensen een stuk prettiger maken, stelt het merk.

Peter Jagersma, manager Exploitatie van NS Stations, bevestigt dit: 'Reizigers zijn gemiddeld 5 tot 7 minuten op het station. We zijn continu op zoek naar nieuwe mogelijkheden om die tijd op het station zo prettig mogelijk te maken. Door vooraf in alle rust te kunnen bestellen en vervolgens je product direct af te halen, verwachten we daar weer een stap in te kunnen maken. We zijn erg blij dat Thuisbezorgd.nl en onze business partners op het station nu een samenwerking starten in twee steden, om zo de service aan de reiziger nog verder te verbeteren. Op het station is immers meer te halen dan je trein.'
(PvWK)

 

Vanaf september 2019 doen de volgende restaurants op station Eindhoven mee:

●      AH to go

●      Broodzaak

●      Burger King

●      Coffee Fellows

●      Döner Company

●      Julia’s

●      Monkey Coffee

●      Mr. Long

●      Smullers

●      De Restauratie

 

Vanaf september 2019 doen de volgende restaurants op station Leiden mee:

●      AH to go

●      Burger King

●      Döner Company

●      Julia’s

●      La Place

●      Smullers

 

Over Thuisbezorgd.nl/ Takeaway.com
'Takeaway.com is de grootste online eten-bestelsite in continentaal Europa en Israël. Het bedrijf brengt consumenten en restaurants samen middels haar platform. Met ongeveer 50.000 aangesloten restaurants biedt Takeaway.com een grote variëteit aan eten. Het bedrijf werkt voornamelijk samen met bezorgrestaurants. Daarnaast biedt Takeaway.com een bezorgservice in 69 Europese steden voor restaurants die zelf niet bezorgen. Sinds de oprichting in 2000 is Takeaway.com snel gegroeid tot de grootste online marktplaats voor bezorgmaaltijden van continentaal Europa met activiteiten in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Polen, Zwitserland, Luxemburg, Portugal, Bulgarije, Roemenië en Israël. In de twaalf maanden eindigend op 30 juni 2019, verwerkte Takeaway.com meer dan 123 miljoen bestellingen van 16,7 miljoen unieke consumenten. Met meer dan 4.500 werknemers realiseerde het bedrijf een bruto waarde van de handelswaar van €2,3 miljard en een omzet van bijna €315 miljoen in de twaalf maanden eindigend op 30 juni 2019. Takeaway.com is beursgenoteerd aan Euronext Amsterdam. Meer informatie over Thuisbezorgd.nl is hier te vinden.'
(bron: Takeaway.com)


 

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken