Auto.nl maakt van bushokje op Amsterdams Rembrandtplein tijdelijke vestiging 'OV-mijders'

Auto.nl maakt van bushokje op Amsterdams Rembrandtplein tijdelijke vestiging 'OV-mijders'
  • Food-en-retail
  • 9 jul 2020 @ 10:25
  • 17412 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Voor reizigers die in coronatijd niet meer willen reizen met het openbaar vervoer heeft Auto.nl een oplossing bedacht. Deze site opent op 8 juli namelijk een ‘tijdelijke vestiging’ in een bushokje op het Rembrandtplein in Amsterdam.

Op die manier kunnen reizigers vanuit het openbaar vervoer binnen een paar minuten een auto bestellen. Met deze ludieke actie wil het bedrijf een snel en gemakkelijk alternatief bieden voor OV-mijders. De webshop voor auto’s zag de aanschaf van occasions door met name personen die niet meer met het openbaar vervoer willen reizen de afgelopen maanden met 93% stijgen. 

'Ondanks dat de meeste maatregelen voor reizen met het openbaar vervoer zijn opgeheven, zien we nog geen daling in de vraag naar auto’s, mensen geven ondanks de versoepeling toch de voorkeur aan het comfort en veiligheid van een eigen auto' aldus Martijn Bovée, general manager van Auto.nl. Het bedrijf dat als één van de eersten begon met de online verkoop van auto’s, zocht naar een manier om juist die twijfelende OV-reizigers op een opvallende manier te triggeren en tegemoet te komen aan de stijgende vraag naar ander vervoer. Uit recent onderzoek* van branchevereniging Bovag blijkt dat ruim de helft van de OV-reizigers kiest voor alternatief vervoer. 57% daarvan geeft aan meer met de auto te gaan reizen.  

Inhaker op OV-mijders 
Met de actie #zorgheldenauto hielp Auto.nl in maart al 700 zorgverleners aan 3 maanden gratis vervoer als alternatief voor het OV. Toen een aantal zorgverleners na deze drie maanden aangaf nog steeds niet met het openbaar vervoer te willen reizen, ontstond het idee voor een campagne die inhaakt op OV-mijders. Door samen te werken met Mannenmedia voor de inkoop en met Sage+Archer voor de technische ontwikkeling op basis van het concept en design van auto.nl, werd in zeer korte tijd de ‘Bestel je auto gewoon in het OV’ campagne ontwikkeld.

‘Bestel je auto gewoon in het OV’ 
Door middel van een groot touchscreen in het bushokje op het Rembrandtplein, kunnen reizigers die wachten op het openbaar vervoer binnen enkele minuten een auto bestellen. Het bestelproces in het bushokje is een één op één vertaling van het bestelproces op de website, volledig digitaal. Via de website kunnen klanten online een auto bestellen, waarna deze gratis wordt thuisbezorgd. In de ‘tijdelijke vestiging’ op het Rembrandtplein is dat niet anders.

Tim Markestein van Sage+Archer: 'Auto.nl heeft ons uitgedaagd om op technisch vlak het maximale uit een digital out of home creatie te halen. Met HTML5 konden we complexe user interactieve flows, diverse API-koppelingen, dynamische prijscombinaties en het design van auto.nl samenbrengen tot één toffe creatie. Zo is HTML5 voor digital out of home in Nederland in één klap een stuk volwassener geworden.' 

Het tijdelijke Auto.nl verkooppunt is tot 15 juli 2020 geopend. Bekijk hieronder de video over de tijdelijke vestiging.
(PvWK)

Over Auto.nl 
'Auto.nl lanceerde in 2017 een webshop met het Thuiswinkel Waarborg keurmerk voor nieuwe en gebruikte auto’s. Als onderdeel van de Louwman Group heeft de scale-up alles in huis om de verkoop en service te faciliteren. Private lease en andere financieringen behoren tot de vele mogelijkheden. De Louwman Group begon in 1923 als familiebedrijf, startte niet veel later met de import van Dodge uit Amerika en is nu één van de belangrijkste ondernemingen in de Nederlandse autosector. auto.nl is een dochteronderneming van de Louwman Group.'

(bron: Auto.nl)

 

*  Markteffect onderzoek onder 1.185 consumenten in opdracht van BOVAG (juni 2020)

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken