Dierenwinkels zetten zich in voor 'Zero CO2-Pootafdruk'
- Food-en-retail
- 27 jul 2021 @ 10:53
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 jul 2021 @ 10:53
- Michiel van Zaane
Dierenspeciaalzaak Pets Place zet zich samen met leverancier van honden- en kattenvoeding Edgard & Cooper, leverancier van honden- en kattenvoeding, in voor het duurzame ‘Zero Pootafdruk Plan’, bedoeld om de CO2-uitstoot zo veel mogelijk te beperken.
In tien winkels van Pets Place, verspreid over heel Nederland, staan vanaf 27 juli een maand lang houten wereldbollen van ruim twee meter hoog en drie meter diep. ‘Dierenliefhebbers kunnen op deze manier letterlijk dit houten universum binnenstappen dat geheel in het teken staat van het klimaat en hoe we hiervoor kunnen zorgen. Een belangrijk onderwerp waar we steeds vaker mee te maken hebben en krijgen’, aldus bedrijfsleider Arjen Dik van Pets Place Enschede, één van de deelnemende winkels.
CO2-Pootafdruk
In de wereldbollen krijgen mensen onder andere uitleg over de manier waarop Edgard & Cooper met recyclebare verpakkingen en duurzame productie het Zero Pootafdruk Plan wil realiseren. ‘Dankzij de duurzame verpakkingen van Edgard & Cooper hebben we in 2020 met alle Pets Place winkels samen 130.147 plastic zakken bespaard’, aldus bedrijfsleider Dik. ‘Dat is bijna evenveel als het aantal mensen dat, normaliter, in de stadions van Ajax, Feyenoord én PSV passen.’ Zo kunnen de verpakkingen van de hondenbrokjes van Edgard & Cooper bij het oud papier en zijn hun blikjes natvoer gemaakt van gerecycled aluminium dat zijn oorsprong kent in 1888.
De houten wereldbollen zijn onderdeel van het duurzaamheidsinitiatief genaamd Growing Planet, een initiatief uit de koker van Edgard & Cooper. ‘Lief zijn voor onze planeet en duurzaam ondernemen zijn belangrijke pijlers voor ons’, verklaren de drie oprichters van Edgard & Cooper, Koen Bostoen, Louis Chalabi en Jurgen Degrande. ‘Begin dit jaar hoorden wij van hun idee om op originele wijze aandacht te vragen voor duurzaamheid’, vertelt Ard Malenstein, CEO van IJsvogel Retail waartoe Pets Place behoort. ‘Naast dierenspeciaalzaak nemen wij ook graag de rol op ons om baasjes te adviseren en te inspireren. Daarom stellen wij graag onze winkels ter beschikking voor dit mooie project.’
Komende maand zijn de Growing Planets te zien in de Pets Place vestigingen in Muiden, Oisterwijk, Oosterhout, Eindhoven, Veldhoven, Etten-Leur, Hulst, Heerlen, Uden en Enschede.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




