Dierenwinkels zetten zich in voor 'Zero CO2-Pootafdruk'

Dierenwinkels zetten zich in voor 'Zero CO2-Pootafdruk'
  • Food-en-retail
  • 27 jul 2021 @ 10:53
  • 10580 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Dierenspeciaalzaak Pets Place zet zich samen met leverancier van honden- en kattenvoeding Edgard & Cooper, leverancier van honden- en kattenvoeding, in voor het duurzame ‘Zero Pootafdruk Plan’, bedoeld om de CO2-uitstoot zo veel mogelijk te beperken.

In tien winkels van Pets Place, verspreid over heel Nederland, staan vanaf 27 juli een maand lang houten wereldbollen van ruim twee meter hoog en drie meter diep. ‘Dierenliefhebbers kunnen op deze manier letterlijk dit houten universum binnenstappen dat geheel in het teken staat van het klimaat en hoe we hiervoor kunnen zorgen. Een belangrijk onderwerp waar we steeds vaker mee te maken hebben en krijgen’, aldus bedrijfsleider Arjen Dik van Pets Place Enschede, één van de deelnemende winkels.

CO2-Pootafdruk
In de wereldbollen krijgen mensen onder andere uitleg over de manier waarop Edgard & Cooper met recyclebare verpakkingen en duurzame productie het Zero Pootafdruk Plan wil realiseren. ‘Dankzij de duurzame verpakkingen van Edgard & Cooper hebben we in 2020 met alle Pets Place winkels samen 130.147 plastic zakken bespaard’, aldus bedrijfsleider Dik. ‘Dat is bijna evenveel als het aantal mensen dat, normaliter, in de stadions van Ajax, Feyenoord én PSV passen.’ Zo kunnen de verpakkingen van de hondenbrokjes van Edgard & Cooper bij het oud papier en zijn hun blikjes natvoer gemaakt van gerecycled aluminium dat zijn oorsprong kent in 1888.

De houten wereldbollen zijn onderdeel van het duurzaamheidsinitiatief genaamd Growing Planet, een initiatief uit de koker van Edgard & Cooper. ‘Lief zijn voor onze planeet en duurzaam ondernemen zijn belangrijke pijlers voor ons’, verklaren de drie oprichters van Edgard & Cooper, Koen Bostoen, Louis Chalabi en Jurgen Degrande. ‘Begin dit jaar hoorden wij van hun idee om op originele wijze aandacht te vragen voor duurzaamheid’, vertelt Ard Malenstein, CEO van IJsvogel Retail waartoe Pets Place behoort. ‘Naast dierenspeciaalzaak nemen wij ook graag de rol op ons om baasjes te adviseren en te inspireren. Daarom stellen wij graag onze winkels ter beschikking voor dit mooie project.’

Komende maand zijn de Growing Planets te zien in de Pets Place vestigingen in Muiden, Oisterwijk, Oosterhout, Eindhoven, Veldhoven, Etten-Leur, Hulst, Heerlen, Uden en Enschede.

Michiel van Zaane

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken