Supermarkten Plus en Coop fuseren tot 1 coöperatie onder merknaam Plus
- Food-en-retail
- 6 sep 2021 @ 11:56
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ZakelijkRetail
- 6 sep 2021 @ 11:56
- Peter van Woensel Kooy
Supermarkten Plus en Coop gaan samen verder als één coöperatie, onder de merknaam ‘Plus’. Volgens de twee bedrijven ontstaat hiermee de derde grootste supermarkt van Nederland met zo’n 550 winkels.
De naam 'Coop' verdwijnt hierdoor op termijn. Volgens de supermarkten ontstaat er door de fusie een sterke, toekomstbestendige en concurrerende speler in het Nederlandse supermarktlandschap. Het fusiebedrijf wil zich meer richten op gemak en gaat daarbij kwaliteit en moderne technologie en data inzetten. Met een sterke financiële armslag kan verder geïnvesteerd worden in het winkelnetwerk en de hard groeiende online propositie, zo klinkt het.
'Plus Retail, volgens de consument de "beste supermarkt van Nederland", groeit dankzij fusie met Coop Supermarkten tussen 2022-2025 van 267 naar 584 vestigingen. Een briljante zet van Britse Plus-topman Duncan Hoy', reageert retailexpert en MarketingTribune-columnist Rupert Parker Brady, 'coöperaties zijn in "poleposition" om invloed van franchisers in foodretail te versterken. Ik wens Gerard Koning veel succes om komende 3 jaar #coop nog aantrekkelijk te houden voor haar consumenten.'
'Plus en Coop staan dicht bij hun klanten. We zijn ook de plek waar ondernemende retailers zich thuis voelen’, aldus algemeen directeur Duncan Hoy van Plus. ‘Door samen op te trekken borgen we dat onze ondernemers ook in de toekomst in hun lokale marktgebied klanten succesvol kunnen bedienen, met nog meer focus op gemak, inspiratie en kwaliteit.’
Fred Bosch, algemeen directeur Coop: ‘In deze sterk concurrerende en consoliderende markt biedt schaalvergroting meer slagkracht voor beide ondernemingen. Wij zijn ervan overtuigd dat we onze ambities samen optimaal kunnen realiseren voor en met onze leden: zelfstandig ondernemers en consumenten.’
Het hoofdkantoor van het fusiebedrijf komt te staan in Utrecht. Duncan Hoy wordt algemeen directeur, Fred Bosch de financieel directeur. Mayte Oosterveld completeert de directie als operationeel directeur.
De fusie moet nog worden goedgekeurd. Naar verwachting wordt de transactie begin 2022 afgerond.
(PvWK, bronnen: Plus, Twinkle, Coop)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Coop
- supermarkten
- retail
- Plus
- coöperatie
- onder de merknaam ‘Plus’. Volgens de twee bedrijven ontstaat hiermee de derde grootste supermarkt van Nederland met zo’n 550 winkels.
- fusie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing