Duurzaam kledingmerk Lovetrigger brengt pop-up store in Amsterdam
- Food-en-retail
- 3 feb 2022 @ 08:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenInnovatie
- 3 feb 2022 @ 08:55
- Peter van Woensel Kooy
Lovetrigger heeft als doel om de impact op het milieu zo klein mogelijk te houden en als meest duurzame merk van urban wear in de Benelux bekend te worden. Tijd voor een pop-up store.
Door duurzaam te ontwerpen, te produceren en te leveren willen de oprichters van het herenlabel toewerken naar een productie- en leverketen die geen negatieve impact heeft op het milieu. Bedenker Maarten Lambach studeerde cum laude af aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen en werkte onder andere voor Energie (Italië), Chipie (Spanje) en dichterbij huis voor C&A en Perry Sport. Voor Lovetrigger sloeg Lambach de handen ineen met Joël Sigling die meer dan 30 jaar ervaring in het bedrijfsleven meebrengt en naar eigen zeggen is ingestapt om Lovetrigger financieel, zakelijk en commercieel een boost te geven.
Vergeet trends, investeer in duurzame basics
'De collectie bestaat in eerste instantie uit basics (‘common goods’) en items waarin het merk vooral tot uiting komt (‘branded goods’). Daarna komt Lovetrigger ook met meer creatieve designs (‘creative goods’). Lovetrigger kiest er bewust voor om niet te veel in te spelen op trends. Op die manier voorkomt het merk dat er kledingstukken geproduceerd worden die na een seizoen achterin de kledingkast of zelfs op de vuilstort belanden. Lovetrigger focust zich in eerste instantie op mannen, maar veel styles kunnen net zo goed worden gedragen door vrouwen of mensen die zich liever niet met een bepaald geslacht identificeren. In de nabije toekomst wil het merk ook een lijn vooral gericht op vrouwen gaan maken. Verder wordt het bestaande productassortiment binnenkort uitgebreid met comfortabele broeken', aldus Lambach.
Merkbekendheid
De marketing van het verantwoorde nieuwe no-trend merk krijgt nu een impuls met de opening van een pop-up store in de Roelof Hartstraat 7 in Amsterdam. De Lovetrigger winkel is geopend op vrijdag 11, zaterdag 12 van 10.00 tot 18.00 en op zondag 13 februari van 12.00 tot 18.00, slim gepland in aanloop naar Valentijnsdag. Meer info vind je hier.
(PvWK, beeld: collectie Lovetrigger)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
- Directeur Marketing Jorieke de Vries verlaat Jumbo
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en start festival
- René Repko tijdelijk aan het roer van Marketing bij Jumbo
- Balr failliet - focus verschuift naar voetbalplatform
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Crisp versnelt groei en breidt uit... 18-07-2025
- Bol lanceert online én fysieke... 16-07-2025
- Campina serveert ontbijt op Lowlands... 15-07-2025
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers