[podcast] Frans Muller (Ahold Delhaize): 'Wij kennen onze klant beter dan wie ook'
- Food-en-retail
- 11 feb 2022 @ 08:23
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenOnderzoekInteractieConsumenten
- 11 feb 2022 @ 08:23
- Peter van Woensel Kooy
Hoe zullen we in de toekomst winkelen? Cirkelen de flitskoeriers rond onze huizen en bestellen we en masse onze boodschappen online? CEO Frans Muller van Ahold Delhaize vertelt dit in de podcast 'De Tijd Vooruit'.
Hij stelt zijn klanten beter dan wie ook te kennen en zo te kunnen inspelen op de vraag uit de markt.
'Een grote vis in een vijver kan soms succesvoller zijn dan een haring in een oceaan.' Met deze metafoor schetst Muller de verhouding tussen 'zijn' warenhuisketens en de megaonlinegroepen zoals Amazon, die wereldwijd concurrenten zijn voor Ahold Delhaize. Muller is ervan overtuigd dat hij met zijn gediversifieerde groep van 'stenen warenhuizen' en een online speler zoals Bol.com, onderdeel van Ahold Delhaize, zeer goed geëquipeerd is om de klant van de toekomst beter dan ooit te bedienen. Uitdagingen zijn volgens Muller het personeelstekort, de roep om meer duurzame producten en de totstandkoming van eerlijke, niet te hoge prijzen, door meer rechtstreeks zaken te doen met de producenten in de keten zoals boeren en kwekers. Beluister hier de podcast via De Tijd.
(PvWK, bron: De Tijd, infographic: Ahold Delhaize)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing