[podcast] Frans Muller (Ahold Delhaize): 'Wij kennen onze klant beter dan wie ook'

[podcast] Frans Muller (Ahold Delhaize): 'Wij kennen onze klant beter dan wie ook'
  • Food-en-retail
  • 11 feb 2022 @ 08:23
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenOnderzoekInteractieConsumenten

Hoe zullen we in de toekomst winkelen? Cirkelen de flitskoeriers rond onze huizen en bestellen we en masse onze boodschappen online? CEO Frans Muller van Ahold Delhaize vertelt dit in de podcast 'De Tijd Vooruit'.

Hij stelt zijn klanten beter dan wie ook te kennen en zo te kunnen inspelen op de vraag uit de markt.

'Een grote vis in een vijver kan soms succesvoller zijn dan een haring in een oceaan.' Met deze metafoor schetst Muller de verhouding tussen 'zijn' warenhuisketens en de megaonlinegroepen zoals Amazon, die wereldwijd concurrenten zijn voor Ahold Delhaize. Muller is ervan overtuigd dat hij met zijn gediversifieerde groep van 'stenen warenhuizen' en een online speler zoals Bol.com, onderdeel van Ahold Delhaize, zeer goed geëquipeerd  is om de klant van de toekomst beter dan ooit te bedienen. Uitdagingen zijn volgens Muller het personeelstekort, de roep om meer duurzame producten en de totstandkoming van eerlijke, niet te hoge prijzen, door meer rechtstreeks zaken te doen met de producenten in de keten zoals boeren en kwekers. Beluister hier de podcast via De Tijd.
(PvWK, bron: De Tijd, infographic: Ahold Delhaize)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken