[podcast] Frans Muller (Ahold Delhaize): 'Wij kennen onze klant beter dan wie ook'
- Food-en-retail
- 11 feb 2022 @ 08:23
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenOnderzoekInteractieConsumenten
- 11 feb 2022 @ 08:23
- Peter van Woensel Kooy
Hoe zullen we in de toekomst winkelen? Cirkelen de flitskoeriers rond onze huizen en bestellen we en masse onze boodschappen online? CEO Frans Muller van Ahold Delhaize vertelt dit in de podcast 'De Tijd Vooruit'.
Hij stelt zijn klanten beter dan wie ook te kennen en zo te kunnen inspelen op de vraag uit de markt.
'Een grote vis in een vijver kan soms succesvoller zijn dan een haring in een oceaan.' Met deze metafoor schetst Muller de verhouding tussen 'zijn' warenhuisketens en de megaonlinegroepen zoals Amazon, die wereldwijd concurrenten zijn voor Ahold Delhaize. Muller is ervan overtuigd dat hij met zijn gediversifieerde groep van 'stenen warenhuizen' en een online speler zoals Bol.com, onderdeel van Ahold Delhaize, zeer goed geëquipeerd is om de klant van de toekomst beter dan ooit te bedienen. Uitdagingen zijn volgens Muller het personeelstekort, de roep om meer duurzame producten en de totstandkoming van eerlijke, niet te hoge prijzen, door meer rechtstreeks zaken te doen met de producenten in de keten zoals boeren en kwekers. Beluister hier de podcast via De Tijd.
(PvWK, bron: De Tijd, infographic: Ahold Delhaize)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management