Peek & Cloppenburg opent vijfde winkel in het centrum van Almere

Peek & Cloppenburg opent vijfde winkel in het centrum van Almere
  • Food-en-retail
  • 28 sep 2022 @ 10:29
  • 16270 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Met een oppervlakte van circa 4700 vierkante meter in het winkelcentrum van Almere zet Peek & Cloppenburg een indrukwekkend nieuw retailconcept neer.

Na de succesvolle opening van P&C in de Westfield Mall of the Netherlands, in het voorjaar van 2021, is dit de vijfde Peek & Cloppenburg winkel in Nederland. Op 29 september 2022 wordt de winkel aan de Citadel te Almere feestelijk geopend.

4700m2 en (meer dan) 100 merken
De fikse winkeloppervlakte is naar eigen zeggen conceptueel ingedeeld, om het shopgemak te vergroten. De begane grond is uitsluitend gewijd aan herenmode, terwijl er op de eerste verdieping damesmode wordt gepresenteerd. Daarnaast is er op beide verdiepingen een ruimte met sportartikelen van bekende merken als Nike, Champion, Lacoste, Ellesse en Adidas.

Een atletisch recreatiegebied, waar sportmode voor dagelijks gebruik op de kaart wordt gezet. De winkel biedt een verscheidenheid aan producten van meer dan 100 internationale modemerken, waaronder originele winkels shops van Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Polo Ralph Lauren en Marc Cain; premium labels zoals Versace Jeans, Joop, Tommy Jeans, maar ook exclusieve en populaire P&C-merken zoals Jake*s, Review, Christian Berg, Joseph Janard, McNeal en Montego.

Locatie Almere en bedrijfsgroei
'We zijn erg blij om de vijfde winkel te openen na een geweldige opening in de Westfield Mall of the Netherlands in het voorjaar van 2021. Met de winkel in Almere willen we inspelen op de behoeften van onze klanten, door ze uit te nodigen in onze wereld en hen te helpen bij het kiezen van de perfecte outfit voor elke gelegenheid. Dit bereiken we met een zorgvuldig geselecteerd assortiment dat zowel onze eigen merken als wereldberoemde internationale merken omvat. Mode, geschikt voor alledaags gebruik, is een absolute trend en daar spelen we in Almere graag op in', zegt Amy Kout, General Sales Manager bij Peek & Cloppenburg en verantwoordelijk voor de nieuwe winkel in Almere. Over Peek & Cloppenburg Peek & Cloppenburg is een onafhankelijke moderetailer in familiebezit en marktleider in het hogere kledingsegment met ongeveer 15.000 medewerkers en meer dan 150 winkels in 15 landen in heel Europa. Peek & Cloppenburg is een begrip in Europa en biedt een breed scala aan producten en stijlen voor betaalbare prijzen, van internationale merken tot eigen labels. Het assortiment omvat mode voor elke gelegenheid - van casual en zakelijke kleding tot avondkleding.

Almere Centrum ligt in het centrumgebied van Almere en is eigendom van verhuurder Unibail-Rodamco-Westfield. Almere Centrum kent 138 winkels en staat bij bezoekers onder andere bekend om winkels van Rituals, Coolblue, H&M, Zara en Douglas.
(PvWK | hierboven: artist impression P&C Almere; hieronder old school P&C tvc)

De nieuwe Peek & Cloppenburg store is geopend vanaf 29 september 2022.
Locatie: Citadel 16, 1315 VL Almere​


Over Unibail-Rodamco-Westfield
Unibail-Rodamco-Westfield is de grootste internationale ontwikkelaar en exploitant van winkelbestemmingen, Op dit moment bezit de vastgoedonderneming 86 winkelcentra in 12 landen, waar jaarlijks zo’n 1,2 miljard bezoekers shoppen. In Nederland is Unibail-Rodamco-Westfield eigenaar van Westfield Mall of the Netherlands en winkelcentra in Almere, Stadshart Amstelveen en Stadshart Zoetermeer. Kijk voor meer informatie op urw.com.

(bron: URW)

Over Peek & Cloppenburg
'De P&C Fashion Group is een modern modebedrijf met hoofdkantoren in Düsseldorf en Wenen. Het merkenaanbod bestaat uit internationale luxe labels, trendy jonge merken en innovatieve Exclusive Brands . Inspirerende in-store pop-up ruimtes presenteren de nieuwste modetrends. Met ongeveer 150 centraal gelegen winkels in 15 landen in Europa, is de P&C Fashion Group populair onder modeliefhebbers. Het omnichannel concept omvat zowel warenhuizen als online winkels met meer dan 20.000 producten van meer dan 300 modemerken – de juiste outfit voor elke gelegenheid.'

(bron: P&C)
 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken