Picnic lanceert allereerste tv-commercial

Picnic lanceert allereerste tv-commercial
  • Food-en-retail
  • 6 okt 2022 @ 08:27
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Campagnes

Picnic lanceert deze week zijn allereerste tv-commercial. Deze zal tot en met november te zien zijn bij zowel publieke als commerciële zenders. In de reclame staat de bekende Picnic bezorgwagen centraal.

In de film wordt gebruikgemaakt van een 3D-animatie, waarbij gedurende de commercial het wagentje steeds groter wordt en verandert in een echte bezorgwagen.

De centrale boodschap is dat Picnic de supermarkt op wielen is. De bezorgwagentjes bieden naar eigen zeggen veel voordelen, zoals geen winkels en daarom altijd lage prijzen, altijd gratis bezorgen en kraakverse producten. De film, te bekijken in het venster hieronder, is gemaakt door bureau N=5.

Picnic werd in 2015 opgericht door ondernemers Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller en Bas Verheijen. Later kwam ook Gerard Scheij aan boord. Picnic begon in Amersfoort met vier bezorgautootjes. Inmiddels rijden er meer dan 1000 autootjes rond in zo’n 120 Nederlandse plaatsen. Dit is het debuut van het merk op televisie.
(PvWK)

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken