Plus verbetert customer experience
- Food-en-retail
- 29 nov 2022 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenInnovatie
- 29 nov 2022 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
Eén van de grootste ergernissen bij het thuisbezorgen van boodschappen is een onduidelijk tijdsframe. Met het routemanagementsysteem dat Plus in 2022 geïntroduceerd heeft, RoutiGo, is dit naar eigen zeggen verleden tijd.
De software combineert routeplanning, navigatie, registratie en track & trace, waardoor klanten altijd weten waar ze aan toe zijn -er zijn nog vier klanten voor je!- en ondernemers meer grip krijgen op hun operatie. 'Want dat is het letterlijk en figuurlijk', stelt Maurice Buring, manager E-Commerce Operations & B2B bij Plus Retail, ‘De e-commerce operatie is complex en uitdagend, zeker bij levensmiddelen. Je hebt te maken met een veelvoud aan interne processen en deze moeten allemaal naadloos aansluiten op de externe, voor een optimale klantbeleving en een beheersbaar proces.’
Professionalisering e-commerce operatie
Plus heeft de afgelopen jaren steeds meer technologie toegevoegd in de e-commerce operatie om het proces klantvriendelijker te maken. Voor ordermanagement, order picking en delivery zijn diverse applicaties in gebruik. Voor het organiseren van de last mile was dit tot begin dit jaar nog niet het geval. ‘Die volgende stap is nu ook gezet, waardoor het verzamelen en uitleveren van bestellingen voor de winkels efficiënter wordt en onze klanten nóg beter weten waar ze aan toe zijn.’
Precies te tracken
'Fysieke en online boodschappentrips lopen steeds meer door elkaar heen', zegt Buring. ‘Waar sommige consumenten de boodschappen al uitsluitend online doen, wisselt een steeds groter deel van de klanten online af met bezoek aan de fysieke winkel. En dan is er ook nog altijd een klein deel dat het boodschappenlijstje letterlijk naar de winkel brengt of telefonisch bestelt, om de boodschappen vervolgens thuis te laten bezorgen.’
Volgens de betrokkenen is de bestelling nu tot op de minuut te volgen, met dit nieuwe systeem.
(PvWK, bron: Routigo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management