Plus verbetert customer experience

Plus verbetert customer experience
  • Food-en-retail
  • 29 nov 2022 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenInnovatie

Eén van de grootste ergernissen bij het thuisbezorgen van boodschappen is een onduidelijk tijdsframe. Met het routemanagementsysteem dat Plus in 2022 geïntroduceerd heeft, RoutiGo, is dit naar eigen zeggen verleden tijd.

De software combineert routeplanning, navigatie, registratie en track & trace, waardoor klanten altijd weten waar ze aan toe zijn -er zijn nog vier klanten voor je!- en ondernemers meer grip krijgen op hun operatie. 'Want dat is het letterlijk en figuurlijk', stelt Maurice Buring, manager E-Commerce Operations & B2B bij Plus Retail, ‘De e-commerce operatie is complex en uitdagend, zeker bij levensmiddelen. Je hebt te maken met een veelvoud aan interne processen en deze moeten allemaal naadloos aansluiten op de externe, voor een optimale klantbeleving en een beheersbaar proces.’

Professionalisering e-commerce operatie
Plus heeft de afgelopen jaren steeds meer technologie toegevoegd in de e-commerce operatie om het proces klantvriendelijker te maken. Voor ordermanagement, order picking en delivery zijn diverse applicaties in gebruik. Voor het organiseren van de last mile was dit tot begin dit jaar nog niet het geval. ‘Die volgende stap is nu ook gezet, waardoor het verzamelen en uitleveren van bestellingen voor de winkels efficiënter wordt en onze klanten nóg beter weten waar ze aan toe zijn.’

Precies te tracken
'Fysieke en online boodschappentrips lopen steeds meer door elkaar heen', zegt Buring. ‘Waar sommige consumenten de boodschappen al uitsluitend online doen, wisselt een steeds groter deel van de klanten online af met bezoek aan de fysieke winkel. En dan is er ook nog altijd een klein deel dat het boodschappenlijstje letterlijk naar de winkel brengt of telefonisch bestelt, om de boodschappen vervolgens thuis te laten bezorgen.’
Volgens de betrokkenen is de bestelling nu tot op de minuut te volgen, met dit nieuwe systeem.
(PvWK, bron: Routigo)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken