'Geen moment te verliezen voor Nederlandse retail'
- Food-en-retail
- 2 mrt 2023 @ 09:07
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailMarketingInterview
- 2 mrt 2023 @ 09:07
- Nanny Kuilboer
Met een verdubbeling van het aantal webwinkels in drie jaar tijd, een stijging van het aantal fysieke winkels en een economische situatie waarin de consument de hand op de knip houdt en het klantritme is veranderd van een geplande, bewuste actie naar continu en onbewust winkelen, staat de retail in Nederland voor grote uitdagingen.
Denis van Leeuwen, Strategy Partner Dentsu Benelux: ‘De buitenlandse concurrentie rukt snel op en mede hierdoor voorspellen trendwatchers grimmige scenario’s. Volgens hen ligt verschraling op de loer en is er geen moment te verliezen voor de Nederlandse retail om zich klaar te maken voor de toekomst. Dentsu vindt dat wel een heel erg doemscenario en ziet het wat positiever in. De Nederlandse retail groeit nog steeds en de Nederlandse ondernemer heeft bewezen zich altijd aan te kunnen passen aan veranderende omstandigheden. Maar feit is wel dat de retail flink moet inspelen op technologie en marktontwikkelingen om relevant en succesvol te blijven.’
Whitepaper
In zijn whitepaper over bovenstaand onderwerp behandelt Van Leeuwen vijf trends en geeft aan hoe de retail hier optimaal van kan profiteren:
1) De customer experience gap biedt retailers kansen zich te onderscheiden van concurrentie door specifieke, unieke producten aan te bieden, tailormade adviezen te geven en unieke klantervaringen aan te bieden.
2) Mobiel is na laptop het belangrijkste device geworden voor e-commerce. Dat maakt de weg vrij voor social commerce en live events.
3) Nieuwe technologie heeft geleid tot de groei van omnichannel retail; de integratie van online, mobiele en fysieke kanalen om een naadloze winkelervaring voor klanten te creëren.
4) De winnende retailers zijn de retailers die de gestandaardiseerde producten middels een persoonlijke benadering prijsgedifferentieerd aan de man weten te brengen.
5) Fysieke winkels kunnen klanten een unieke ervaring bieden.; retailmedia zorgt voor de benodigde extra inkomsten.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management