Jumbo zet in op meer vegetarische en plantbased (huis)merken

Jumbo zet in op meer vegetarische en plantbased (huis)merken
  • Food-en-retail
  • 30 okt 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StrategieFood

Jumbo-ceo Ton van Veen:'We willen plantaardig eten verder normaliseren. Dat is een grote opgave en vraagt om een aanscherping van ons beleid om de verkoop van vegetarische en plantaardige producten verder te laten groeien.’

Foodaanbieders haken in op plantbased voornemens, lazen we al in MarketingTribune begin dit jaar. Een ongoing process ook voor Jumbo.

Ton van Veen, ceo van Jumbo zegt op Distrifood: ‘Een betere balans op ons bord zorgt voor een minder grote CO2-uitstoot. Daarin willen we onze verantwoordelijkheid nemen en zullen we keuzes moeten maken. Daarom hebben we ambitieuze klimaatdoelstellingen neergezet, om zo onze footprint terug te brengen, ook in onze productieketens.’ Op Linkedin vult hij aan: ‘Vanuit Jumbo moeten en kunnen we bijdragen om verdere klimaatverandering tegen te gaan. We realiseren ons dat dit vraagt om andere keuzes. Onze ambitieuze klimaatdoelstellingen vloeien daaruit voort.’
Jumbo wil uiterlijk in 2030 dat 60 procent van de eiwitten die ze verkopen, plantaardig is en dat maximaal 40 procent afkomstig is van dierlijke eiwitten. Lees hier verder.
(PvWK, foto:  Alexandra Andersson / Unsplash)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken