Jumbo stopt met garanties uit 7 Zekerheden

- Food-en-retail
- 20 nov 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PrijsFood
- 20 nov 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo stopt met de garanties die al jaren aansluiten op de 7 Zekerheden van de supermarktformule. Dat bevestigt de retailketen uit Veghel. De laagsteprijsgarantie stopt. Ook de garanties over versheid en wachttijden zullen eind 2023 verdwijnen. ‘Natuurlijk blijven dit wel belangrijke elementen van onze klantbelofte.'
De 7 Zekerheden worden hier omschreven. Vakmedium Distrifood ontdekte de koerswijziging. Over de beroemde wachttijdgarantie (de vierde in de rij hoeft boodschappen bij JUumbo niet te betalen) zegt Jumbo-woordvoerder Ronald van der Aart: ‘Het kassagebied in onze winkels herken je daarnaast niet meer terug. Het verschil met 30 jaar geleden is enorm. Steeds meer klanten maken gebruik van zelfscan en het kassateam zorgt voor een goede doorstroming. Een garantie op niet-wachten is daarmee overbodig geworden.’
Onvoorspelbare markt
En over Jumbo's Laagsteprijsgarantie: ‘Onze laagsteprijsgarantie was voor A-merken in 1996 revolutionair, maar deze heeft inmiddels een beetje van zijn glans verloren. In de loop van tijd deden klanten steeds minder beroep op de laagsteprijsgarantie, ook door de groeiende populariteit van onze huismerkproducten. De toepassing kende bovendien steeds meer regels waardoor het allemaal erg complex werd. Daarom stoppen we ook met deze garantie.’ Vers, vlot winkelen en euro’s goedkoper uitzijn blijven wel belangrijk binnen Jumbo, bevestigt Van Der Aart in Distrifood. De dynamische en bij vlagen onvoorspelbare markt, de opkomst van het Jumbo huismerk dat elders niet verkocht wordt en consumententrouw worden als factoren genoemd, die van invloed zijn op het aanstaand vervallen van de Laagsteprijsgarantie. Lees hier verder.
(PvWK, bron: Distrifood | foto: Jumbo openingsmoment)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- garanties
- familiebedrijf
- merk
- huismerk
- Laagsteprijsgarantie
- retail
- mbo
- consumentengedrag
- Ju
- 7 Zekerheden
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management