Aldi Nederland herbenoemd als Top Employer

- Food-en-retail
- 19 jan 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingPersonalia
- 19 jan 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Voor het tweede jaar op rij is Aldi in Nederland door het Top Employers Institute gecertificeerd als Top Employer. Het is een mooie erkenning, reageert de retailer.
De erkenning betreft de stappen die Aldi in Nederland naar eigen zeggen zet naar aantrekkelijk werkgeverschap, nadat vorig jaar voor het eerst het certificaat werd behaald.
‘Het is een logisch gevolg van de transformatie die Aldi enkele jaren geleden heeft ingezet. Dat betekent onder meer aandacht voor de organisatiestructuur, met nieuwe afdelingen, nieuwe taken, andere rollen en aanvullende verantwoordelijkheden. De rol van HR staat daarbij niet op zichzelf, het is een gezamenlijke inspanning,’ aldus Carla van Lingen, Managing Director People & Culture bij Aldi in Nederland.
Technologische ontwikkelingen en digitalisering spelen een centrale rol bij de moderniseringsslag die Aldi (door het merk zelf consequent foutief in vervelend leesbare hoofdletters gespeld) doormaakt. Dat geldt niet alleen voor de werkprocessen in de distributiecentra, winkels en op de kantoren, maar ook voor wat je als werkgever te betekenen hebt. Dat vraagt om een hoge mate van flexibiliteit en snelheid om zaken voor elkaar te krijgen. ‘Het tempo en de mate waarin we vernieuwingen voltooien, is ongekend. Van instrumenteel denken naar een ‘employee lifecycle’ filosofie. Dat wij ons voor de tweede keer op rij Top Employer mogen noemen, zien we dan ook als een mooie beloning', vervolgt Van Lingen.
Aldi lanceerde vorig jaar de werkgeverscampagne ‘Meer dan je denkt, Aldi – Powered by people’. De werkgeverscampagne is naar eigen zeggen gebaseerd op wat medewerkers gedurende interviews aangeven. Hiermee laat de discounter meer van zichzelf zien. 'Juist omdat werken bij Aldi meer mogelijkheden biedt dan er over het algemeen wordt gedacht. Het Top Employer 2024 certificaat onderschrijft dat', aldus de trotse retailer. Nu nog even de merknaam correct spellen.
(PvWK)
Over Top Employers Institute
'Top Employers Institute is de wereldwijde autoriteit op het gebied van erkenning van uitmuntendheid in HR beleid. Het Top Employers Institute-programma certificeert organisaties op basis van de deelname en resultaten van hun HR Best Practices Survey. Het onderzoek heeft betrekking op zes HR domeinen, bestaande uit 20 topics zoals People Strategy, Work Environment, Talent Acquisition, Learning, Well-being en Diversity & Inclusion en meer. De gecertificeerde Top Employers hebben een positieve impact op de levens van meer dan 9.5 miljoen medewerkers wereldwijd.'
(bron: TEI)
Over Aldi
'Aldi is de uitvinder van discount en heeft zo’n vijfhonderd winkels verspreid over heel Nederland. Deze winkels worden beheerd door zes regionale hoofdkantoren. Circa 10.000 Aldi medewerkers vormen het kloppende hart van deze groeiende organisatie. Aldi heeft een zorgvuldig gekozen assortiment vers, houdbaar en non-food. De Aldi Nord Group is één van de meest toonaangevende internationale retailers. Met een traditie van meer dan 110 jaar staat het merk Aldi synoniem voor de uitvinding van discount. Aldi Nord focust op de essentie en biedt zijn klanten in acht Europese landen betrouwbare en hoogwaardige producten tegen de laagst mogelijke prijs. De sleutel tot het aanhoudende succes van Aldi Nord zijn de meer dan 91.000 Aldi medewerkers in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal en Spanje.'
(bron: Aldi)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes