
Nieuwe voorjaarscampagne Plus voor een goed gevoel
Plus lanceert een nieuwe voorjaarscampagne in aanloop naar Pasen. Met aandacht voor boeren, telers en kwekers, de natuur en dieren wil de supermarkt laten zien dat goed eten goed voelt.

DOSSIER Als merk de barricades op! Hoe dan?
Een merk met een ‘geweten’ dat zich activistisch opstelt, raakt vaak een deel van zijn volgers kwijt, maar krijgt er meer nieuwe voor terug, zo blijkt uit vers onderzoek. Nu leent het ene merk zich beter voor engagement dan het andere. En is het belangrijk om een speerpunt te zoeken dat bij je past. Een verkenning van de kansen en (on)mogelijkheden van merkactivisme anno 2023.

Koko van Kruidvat houdt van vaste klanten
Kruidvat beloont met haar vernieuwde loyaliteitsprogramma haar trouwste klanten - de leden van de Kruidvat Club - met gratis producten. Zo krijgt iedereen met een kaart van de Kruidvat Club exclusieve extra’s: gratis producten, welkomstcadeaus, club- en winacties.

Cannes Lions benoemt AB InBev tot Creative Marketer of the Year 2023
Het prestigieuze creativiteitsfestival Cannes Lions benoemt voor het tweede jaar op rij Anheuser-Busch InBev (AB InBev) tot Creative Marketer of the Year. Die titel krijg je na langdurig Lions-winnend werk te hebben ingestuurd en na het realiseren van 'moedige creatieve en innovatieve marketingoplossingen' volgens de jury.

Hamsters vieren 20 jaar bestaan
De iconische Albert Heijn hamsters bestaan twintig jaar en zijn inmiddels onlosmakelijk verbonden met het retailmerk. De komende periode staat AH op diverse manieren stil bij de rijke hamster historie en: 'wie jarig is trakteert'.

Only for Men lanceert nieuw logo 'OFM'
Moderetailer Only for Men opent in Sluis de twintigste winkel van de mannenmodeketen én presenteerde er een nieuw logo op de gevel, namelijk 'OFM'. 'Als start van onze rebranding.'

Mijn Marketing: Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Isabelle Willemsens is Country Director Noord-Europa Walt Disney Parks and Resorts bij The Walt Disney Company. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Vegitalian casual dining foodconcept breidt uit
Het plantaardige casual dining concept Vegitalian gaat intensief samenwerken met een groep impact-investeerders, om stevige internationale groeiambities waar te maken. De komende jaren investeert V-Square in de opening van tientallen vestigingen binnen en buiten Nederland van de restaurant-, catering- en bezorgketen.

Lidl staakt huismerk Delicieux en prolongeert Deluxe
Lidl zet een streep door de naam Delicieux en verkoopt zijn luxe huismerkproducten vanaf heden onder de naam Deluxe. ‘Met de naamsverandering verwacht ik niet dat het succes zal inzakken', reageert marketeer Jorieke de Vries-Goosen.

Longlist SAN Next Merkenbouwer 2022 bekend; 15 genomineerden
De SAN Next Merkenbouwer Accent is een initiatief van de Stichting Adverteerdersjury Nederland en wordt ondersteund door mediapartner MarketingTribune. Het doel van deze aanmoedigingsprijs is om het vele marketingtalent dat er in Nederland is op het podium te zetten, te inspireren en te stimuleren.

Campagne A.Vogel zet menselijk lichaam centraal
De eerste stap in de nieuwe positionering van A. Vogel (natuurlijke zelfzorgproducten) is een campagne rondom de kracht van het menselijke lichaam. The Valley tekent voor strategie en creatie.

Klepper & Klepper start speurtocht naar nieuwe dropsmaak
Dropmerk Klepper & Klepper roept dropliefhebbers op om de nieuwe smaak van De Beste Drop Ooit te bedenken. De winnende dropsmaak wordt daadwerkelijk op de markt gebracht. De persoon die de smaak heeft bedacht, zal zijn of haar naam een jaar lang op de verpakking van de nieuwe dropsmaak terugvinden.

Yummygums versterkt sales- en productteam
Het in Amsterdam gevestigde vitaminemerk Yummygums versterkt het team met de komst van Ruben Hijl en Tim Wolters per 15 maart 2023.

Vengean maakt brand movie voor gekweekte zalm
Patagonia King Salmon wordt op het land gekweekt in een geavanceerd recirculatie systeem en is daarmee de eerste op het land gekweekte king salmon. De door Sealand Advanced Aquaculture gekweekte zalm wordt samen met creative agency Vengean wereldwijd in de markt gezet.

Thuisbezorgd.nl Awards 2022 bekroont 53 restaurants, gamechangers en ondernemers
Nederlandse eetliefhebbers hebben restaurant ‘Burgers & Frites’ uit Rotterdam verkozen tot beste bezorgrestaurant van Nederland. Dat werd bekend tijdens de jaarlijkse Thuisbezorgd.nl Awards in Zeist op basis van 100.000 stemmen.

DOSSIER Onderzoek: 'Merkcommunicatie klimaatcrisis meest besteed aan jongeren'
Nederlanders worden zich steeds bewuster van de klimaatcrisis. Waar tot voor kort alleen boeren op de snelweg stonden ter protest, lijkt er nu een bredere beweging gaande. Burgers bezetten bijvoorbeeld de snelweg A12 om de ernst van klimaatverandering kracht bij te zetten.

Heinz lanceert nieuwe plantaardige vleesvervangers in koelvak
Foodmerk Heinz doet zijn intrede in het koelschap van de supermarkt met een serie plantaardige vleesvervangers. Met de introductie van drie vegetarische burgers en vegetarisch gehakt zet het merk een stap verder in de plantbased categorie.

Vegan scheermerk Estrid lanceert platform For Human Beauty
Estrid, het vegan scheermerk op abonnementbasis, heeft vandaag 'For Human Beauty' onthuld, naar eigen zeggen een 'aangrijpend nieuw creatief platform' waar niemand aanstoot aan kan nemen. Tenminste?

Hoofdrol lokale kidneyboon in HAK-campagne
HAK lanceert haar nieuwe campagne die consumenten bewuster moet maken van de duurzame voordelen van lokaal geteelde peulvruchten. In de nieuwe campagne met actrice Elise Schaap speelt de kidneyboon uit Zeeland de hoofdrol.

Bioboeren bepleiten lagere prijs in supermarkt
Onderzoek van de Universiteit van Wageningen laat zien dat supermarkten geen grote winst behalen op biologische producten. Onder aanvoering van Jaap Korteweg, oprichter van de Vegetarische Slager en akkerbouwer in West-Brabant, ijveren bio-telers toch voor lagere retailprijzen van hun waar.

Bang & Olufsen kondigt twee nieuwe generaties home speakers aan
Audio/design-topmerk Bang & Olufsen kondigt de nieuwe generatie Beosound A9 en Beosound 2 aan. De twee luidsprekers zijn verkrijgbaar in de nieuwe afwerkingen Black Anthracite, Gold Tone en Natural en passen op het B&O 'Mozart softwareplatform'.

DOSSIER De groene revolutie van Sprinklr
Voor ons Dossier De marketeer als activist spreekt hoofdredacteur Sjaak hoogkamer met de oprichters van Sprinklr Suzanne van Straaten en Liedewij Loorbach: 'Ondernemen is een van de meest effectieve vormen van activisme'.

Birra Moretti lanceert ongefilterd bier met snufje zeezout
Birra Moretti introduceert een nieuw kwaliteitsbier: Birra Moretti Sale di Mare. Het is een ongefilterd en daardoor lichttroebel bier met 5,5% alcohol, verrijkt met extra hoparoma’s en een vleugje Italiaans zeezout. Marketeer Yvonne de Liefde licht toe.

Jumbo en Avans Hogeschool breiden hbo aanbod uit naar Supply Chain
Jumbo biedt huidige en toekomstige medewerkers met een passie en interesse voor logistiek vanaf september 2023 een unieke kans. Medewerkers krijgen de mogelijkheid om bij Avans Hogeschool een tweejarige hbo-opleiding Logistiek te volgen naast hun baan.

Marijke Vuik nieuwe voorzitter KHN
Marijke Vuik treedt aan als voorzitter van de vereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en volgt Robèr Willemsen op, die na zeven jaar de maximale zittingsduur als voorzitter heeft bereikt. Zij is de eerste vrouwelijke voorzitter in de geschiedenis van KHN.

Nieuw seafood merk Mamasea in de markt gezet
Van niets tot een wereldwijd seafood love-brand, dat was de opdracht die de Noorse familie Eide neerlegde. Uiteindelijk kwam de 3e generatie zalmboeren uit bij Fitzroy, die zorgden voor de positionering, naam, visuele identiteit, verpakking en communicatie.

DOSSIER Dille & Kamille: 'Wij zijn niet duurzaam, we zijn the next best thing'
Voor het Dossier Marketeer als activist spreekt de redactie van MarketingTribune met Hans Geels, CEO van Dille & Kamille. Hij is ook een van de sprekers tijdens de 7e editie van Nima Marketing Day op donderdag 15 juni in DeFabrique in Utrecht: 'Consumeren is per definitie niet duurzaam.'

The Moychay Tea Club wordt thee-imperium voor theeliefhebbers
The Moychay Tea Club Amsterdam is een theewinkel, theebar en theesalon met drie theeceremonie ruimtes gelegen aan de Rozengracht in Amsterdam. Het thee-imperium in wording is opgericht door Sergey Shevelev, een voormalig Georgische deejay en gepassioneerde theeleut.

Mijn Marketing: Lisa-Marie Klap van Karwei
Lisa-Marie Klap is brand manager bij Karwei, ‘een van de leukste bouwmarkten van Nederland’. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Albert Heijn zet in op breed toegankelijk Topkeurmerk
Albert Heijn stelt zijn keurmerk 'Beter voor Natuur & Boer' open voor andere partijen. Het streven is een breed toegankelijk Topkeurmerk van Milieu Centraal te worden.

DOSSIER Stelling: 'Merken moeten activisme aan de politiek overlaten'
Voor ons Dossier De marketeer als activist vroegen we de marketeers van ons panel te reageren op de stelling: 'Merken moeten activisme aan de politiek overlaten'. Een stelling die veel marketeers na aan het hart lijkt te liggen.

La Trappe Trappist en Brouwerij Kleiburg brouwen samen een limited edition
La Trappe Trappist brengt samen met Brouwerij Kleiburg uit de Amsterdamse Bijlmer een limited edition-bier uit: Tripel Traditionair. De samenwerking is volgens de makers ontstaan als ode aan de broederschap.

DOSSIER Lush: Groei in harmonie met de natuur
Voor ons Dossier Marketeer als activist in gesprek met Ruby Lee van Hoorn van Lush over mens, dier en milieu en de revolutie die de wereld nodig heeft.

Nieuw gezicht en geluid voor Air Miles
Met de lancering van een nieuwe campagne markeert Air Miles naar eigen zeggen 'de herpositionering die het spaarprogramma in de afgelopen periode heeft doorgemaakt.'

Unilever bereikt mijlpaal met partner Too Good To Go: 1 miljoen producten gered
Twee jaar geleden startte de samenwerking tussen Unilever en Too Good To Go gericht op het tegengaan van voedselverspilling. Vandaag kondigen beide partijen aan dat er in totaal 1 miljoen producten zijn gered van verspilling.

Amsterdammers stellen hun favoriete restaurant voor
In de nieuwe campagne van Thuisbezorgd.nl staan spraakmakende Amsterdammers en hun favoriete restaurant centraal. Onder andere zangeres Sophie Straat is terug te vinden in deze lokale campagne.
![[interview] Nieuwe CCO De Beren stelt 'marketinguitdagingen horeca te zullen trotseren'](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] Nieuwe CCO De Beren stelt 'marketinguitdagingen horeca te zullen trotseren'
‘Home grown’ multitalent Marjolein Mens (31) is toegetreden tot directie, meldt restaurantketen De Beren. Van gierende inflatie tot blijvend personeelstekort en torenhoge energielasten, het is een kwestie van meebewegen met de nieuwe markt, vertelt ze.

Warc maakt Creative 100 2023 bekend; NL plek 33
De ‘Warc Rankings 2023 - Creative 100’ voor meest gelauwerde campagnes en bureaus is bekend. De campagne die wereldwijd de meeste awards gewonnen heeft, is ‘The Lost Class’ voor Change The Ref door Leo Burnett Chicago. Een indrukwekkende campagne over ‘school shootings’. In het landenklassement staat Nederland pas op plek 33. De combinatie Heineken en Le Pub Amsterdam verovert ook een plekje in de lijsten.

Cameranu introduceert nieuwe merkidentiteit
Vanaf 7 maart 2023 heeft Cameranu een nieuwe naam (in plaats van CameraNU.nl), een nieuw logo en een volledig nieuw design op de website én in de winkels.

Jumbo benoemt Ton van Veen tot CEO en Colette Cloosterman tot president-commissaris
Ton van Veen is per 6 maart 2023 benoemd tot CEO van Jumbo. 'Met de benoeming van Ton van Veen gaat Jumbo door op de ingeslagen weg en is de strategische koers voor de korte en lange termijn gewaarborgd.' CCO Colette Cloosterman-van Eerd is vanaf nu president-commissaris.

SodaStream lanceert Nederlandse campagne 'Push for Better'
Bronwatermerk SodaStream lanceert begin maart 2023 zijn voor de Nederlandse markt geproduceerde campagne met de Engelstalige slogan 'Push for Better'. Met de campagne wil het merk zijn positie op de Nederlandse markt versterken.

Nieuwe campagne Raak luistert naar het innerlijke kind
Met de pay-off ‘Zoooo, dat is Raak, maar dan zonder suiker!’ is de nieuwe campagne van het Nederlandse siropenmerk Raak van start gegaan. Een tv-commercial met aanvullende online video's, advertenties en abri's vormen de aftrap van de campagne.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [interview] Nieuwe CCO De Beren stelt 'marketinguitdagingen...
- Mijn Marketing: Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
- Birra Moretti lanceert ongefilterd bier met snufje zeezout
- Lidl staakt huismerk Delicieux en prolongeert Deluxe
- Marijke Vuik nieuwe voorzitter KHN
- Bang & Olufsen kondigt twee nieuwe generaties home speakers aan
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nieuwe voorjaarscampagne Plus voor... 20-03-2023
- Koko van Kruidvat houdt van vaste... 17-03-2023
- Cannes Lions benoemt AB InBev tot... 17-03-2023
- Hamsters vieren 20 jaar bestaan 17-03-2023
- Only for Men lanceert nieuw logo OFM17-03-2023
- Mijn Marketing: Isabelle Willemsens... 17-03-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day