De frisse marketing van inclusiviteit
- Food-en-retail
- 21 mrt 2018 @ 11:23
- Link
-
Klaus van den Berg
Klaus van den Berg - MarketingMerkenWinkelen
- 21 mrt 2018 @ 11:23
- Klaus van den Berg
Over meer vrouwen naar de top wordt veel gepraat in Nederland, maar we kunnen er ook concreet iets aan gaan doen. Directeur Aytun Aydin (foto) van Elance Academy bereidt kleurrijke meiden actief voor op een succesvol leven op basis van economische zelfstandigheid.
De toon van dit maatschappelijk merk is optimistisch, de uitstraling vrolijk en uitnodigend en de huisstijl is met pasteltinten bewust heel vrouwelijk en ‘girlie’ ontworpen. Bij Elance bouwen vrouwen van alle generaties aan hun eigen ‘Female Future’.
Mannen en vrouwen in marketing, opgelet! Het merk promoot gelijke kansen voor jonge vrouwen en biedt ook concrete mogelijkheden daartoe. Elance Academy brengt meiden en vrouwen uit allerlei leefwerelden met verschillende ‘SuperSkills’ (sterke eigenschappen) bij elkaar. In hun ‘Strong Girls Network’ stellen powervrouwen hun netwerken open en geven zij de tools om in deze netwerken mee te doen. Zo groeien meiden op tot sterke, inspirerende vrouwen en rolmodellen voor de volgende generatie.
De prikkelende en uiterst actuele kernwaarde van het merk is positieve preventie. Met hun werkwijze specifiek gericht op meiden van 12-27 jaar willen de powervrouwen van Elance voorkomen dat ze uitvallen op school, werk of dat ze in sociaal isolement raken, zodat iedereen mee kan doen in een mooie, diverse en kleurrijke wereld. Dit is niet alleen belangrijk voor de meiden, maar voor iedereen. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel vrouwen zitten er aan de top van jouw marketingafdeling? En als we nog eerlijker zijn, hoeveel kleurrijke vrouwen zitten er aan de top van jouw organisatie? Niet teams van mannen en ook niet teams van vrouwen, maar teams van mannen én vrouwen presteren het beste.
De maatschappelijke marketing van de toekomst representeert alle Nederlanders, al was het alleen al om de aansluiting met meer dan 50% van de consumentenmarkt te garanderen. Het is niet altijd voor iedereen even makkelijk om een inclusief marketingdroomteam te bouwen. Daar moet je wel het juiste netwerk voor hebben of aanboren. Elance coacht niet alleen meiden, maar kan sinds kort ook je vacatures bevrouwen. De toekomst overkomt ons niet en hetzelfde geldt voor de inclusiviteit van ons marketingvak.
Kortom, niet meer klagen of wegwuiven, maar vooral doen. De positieve preventie van het merk en netwerk Elance klinkt als toekomstmuziek in onze oren. Binnenkort breidt Elance uit van Amsterdam naar Den Haag en er zijn ook internationale toekomstplannen. Prinses Laurentien is al fan. Coach of contracteer zelf een meid die op haar toekomst wil worden of al is voorbereid. Elance is een Nederlands inclusief merk met een mooie, geloofwaardige en ook haalbare toekomstbelofte waar ook wij achter staan.
Naast fondsen en overheden bouwen de merken G-Star Raw, Vodafone, Tommy Hilfiger, Rabobank, ABN Amro, Delta Lloyd en Rochdale al met haar mee aan de inclusieve toekomst waar zij als sociaal ondernemer van de nieuwe stempel met haar merk Elance als een huis voor staat en volledig voor gaat. Directeur Aytun Aydin is een serieuze kandidaat voor de inclusieve marketingvrouw van het jaar.
Klaus van den Berg
werkzaam in marktonderzoek, strategie & trends voor bedrijven, overheden en goede doelen
Meer info:
Klik hier. Of hier op de Facebookpagina van Elance.
-
Klaus van den Berg
- Werkt bij: Klaus van den Berg
- Functie:
- Website:http://www.klausvandenberg.com
- Profiel »
- marktonderzoek
- Vodafone
- Rochdale
- trends
- Klaus van den Berg
- merken
- Elance
- Nederland
- Delta Lloyd
- strategie
- Tommy Hilfiger
- inclusief
- G-Star Raw
- Rabobank
- ABN Amro
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft favoriet bij elke generatie
- Retailmedia: La Place lanceert app met loyaliteitsprogramma...
- Waarom chocolade met Pasen meer is dan een zoete verleiding
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren... 25-04-2025
- Albert Heijn introduceert vernieuwd... 25-04-2025
- [marketeer 223] Sophia Tienstra -... 25-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management