[column] Jonge consument wil meer variatie
- Food-en-retail
- 5 mrt 2019 @ 11:27
- Link
-
Huib Burggraaf
VerpakkingXpert
Van der Windt Verpakking BV - WinkelenPackaging design
- 5 mrt 2019 @ 11:27
- Huib Burggraaf
Consumenten zijn op zoek naar meer (smaak)variatie en willen voortdurend worden verrast. Een goede verpakking helpt je hierbij.
Vooral jonge consumenten zijn telkens op zoek naar de wauw-factor. Of ze nu boodschappen doen of kleding kopen, ze willen geprikkeld en geïnspireerd worden. Waar de oudere generatie tevreden is met elke keer hetzelfde biefstukje met pepersaus, wil de jonge consument steeds iets nieuws proberen. Enerzijds komt de behoefte voort uit het feit dat jongeren veel meer van de wereld zien. Ze komen daarbij in aanraking met nieuwe eetgewoonten en smaken. Die ervaring nemen ze mee naar huis. Anderzijds eten jongeren tegenwoordig veel vaker buiten de deur. Na een paar avonden komt dat biefstukje ook je neus wel uit…
Breed assortiment
De consument wil keuze. Had je vroeger keuze uit alleen een patatje met mayo of pinda, tegenwoordig zijn er allerlei verrassende combinaties. Voorbeeld hiervan zijn de ‘Stoofs’ van ‘BRAM’S®’. Friet als snack of bijproduct wordt op deze manier een volwaardige (sterren)maaltijd. Ook worden er nieuwe grondstoffen gebruikt. Hierbij kun je denken aan pompoenfriet, wortel- of bietentortilla en sojayoghurt.
Verrassing
Met een unieke verpakking versterk je het verrassingseffect en daarmee de bijzondere smaakbeleving. Pak het eten bijvoorbeeld in als een geschenk. Een geschenkverpakking op zich is al een prikkel om blij van te worden. Zelfs als de inhoud nog niet eens bekend is. Zo heb je meteen al een streepje voor. Je kunt ook variëren met verrassende verpakking-productcombinaties. Serveer friet bijvoorbeeld in een popcornbakje of in een palmblad schaaltje in plaats van in een standaard puntzak of frietbakje.
Variatie in je verpakkingsassortiment
Wat voor food geldt, geldt ook voor verpakkingen: zorg voor variatie in je verpakkingsassortiment. Werk met verschillende kleuren en dessins en serveer je koffie to go elke ochtend in een andere beker. Je kunt ook zelf aan de slag met stickers, stempels en stiften. Zo maak je van elke verpakking een uniek exemplaar. Houd er wel rekening mee dat je varieert binnen eenzelfde stijl. Dit zorgt voor herkenning. Herkenning is één van de belangrijkste eigenschappen van een sterk merk. Vergeet dit niet!
Huib Burggraaf
VerpakkingXpert
-
Huib Burggraaf
- Werkt bij: Van der Windt Verpakking BV
- Functie: VerpakkingXpert
- Website:http://verpakkingxpert.wordpress.com/
- Profiel »
- stempels
- ochtend
- verpakking
- assortiment
- food
- stiften
- Huib Burggraaf
- marketing
- dessins
- stijl
- design
- rekening
- koffie to go
- VerpakkingXpert
- stickers
- sterk merk
- kleuren
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




