[column] Gorillas bezorgt binnen 7 minuten
- Food-en-retail
- 9 jun 2021 @ 11:44
- Link
-
Olaf Ouwerkerk
Marketing Program Manager Telemarketing
Canon Nederland - FoodMarketing
- 9 jun 2021 @ 11:44
- Olaf Ouwerkerk
Al jaren houd ik de voedselindustrie nauwlettend in de gaten, niet geheel toevallig ben ik zelf ook vier jaar geleden terecht gekomen in deze industrie met mijn bedrijf. Ik zag kansen in de wereld waarin veel innovatie plaatsvindt. Tijd om de Gorillas te testen.
Picnic baarde in 2015 opzien door de gevestigde orde aan te vallen met een nieuwe online supermarkt propositie. Zes jaar na start bezorgt Picnic in Nederland, Duitsland en sinds deze maand in Frankrijk.
Sneller dan snel met de elektrische fietsbezorging van Gorillas
Stel, je zit op de bank en hebt ineens zin in een toetje. Of je bent aan het koken en mist nét dat ene ingrediënt. Herkenbaar? Bij ons thuis betekent dat: loten en de verliezer moet naar de supermarkt fietsen om de ontbrekende boodschappen in te slaan. Maar met de komst van het Duitse Gorillas is dat verleden tijd! Althans dat is hun belofte. Binnen 10 minuten bezorgen zij jouw bestelling bij jou thuis.
Bij bijvoorbeeld Picnic of Albert Heijn moet je je bestelling minimaal een dag van tevoren doen en zit je vast aan een tijdslot. Bij Gorillas – dat sinds twee maanden ook actief is in mijn woonplaats Rotterdam - gaat dat net even anders: je gooit de benodigdheden in je online mandje, rekent af en binnen tien minuten staat de bezorger voor je deur. Er is geen minimumbestelbedrag. Wel betaal je € 1,80 verzendkosten.
To good to be true?
Na het avondeten met ons gezin ontbrak er nog iets; een toetje! Een mooie gelegenheid om te testen of Gorillas haar belofte kon waarmaken. Nadat we ons toetje hadden besteld via de Gorillas app ging de stopwatch aan. Onze verwachting werd overtroffen: Binnen 7 minuten staat de ‘rider’ voor de deur met haar electrische fiets. In haar hand een kartonnen tasje met een onze favoriete smaak Ben & Jerry’s.
Ondanks haar schaarse tijd mogen we de fietskoerier wat vragen stellen. Ze legt – nog een beetje buitenadem - uit dat ze onze bestelling heeft ‘gepicked’ in hun magazijn nabij Rotterdam Centraal Station. Vervolgens is ze op haar fietst gesprongen en heeft ze 2.5 km afgelegd in circa vijf minuten. Dat is rap! Gorillas werkt met kleine servicegebieden en meerdere zogenoemde warenhuizen per stad. Waardoor de afstanden die de fietskoeriers afleggen altijd relatief kort zijn.
Smaakt dit naar meer?
Gaan we vaker bestellen? Jazeker! Ondanks dat ik met veel plezier mijn boodschappen doe bij mijn vertrouwde supermarkt, kan deze supersnelle bezorgdienst vaker van pas komen. En hun assortiment is aanzienlijk ruimer dan ik had gedacht. En de extra kosten? Die vallen mee! Prijzen van de meeste producten verschillen niet veel van bijvoorbeeld Albert Heijn. En de 1,80 euro bezorgkosten vind ik zeer acceptabel.
Olaf Ouwerkerk
cmo Rotterdammertjes.com
-
Olaf Ouwerkerk
- Werkt bij: Canon Nederland
- Functie: Marketing Program Manager Telemarketing
- Website:http://www.canon.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Respondenten BvA -onderzoek: 'retailmedia moet volwassen worden'
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
- 100-jarig Remia maakt trip down memory lane
- Speculaars: Texaanse koekjes met een Amsterdamse twist
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen
- Kruidvat en L’Oréal Groupe lanceren tijdelijk een inspirerend...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Consumenten beschuldigen Lay's van... 02-06-2025
- Albert Heijn introduceert hamstergezin02-06-2025
- Lipton Ice Tea lanceert Ice Tea... 02-06-2025
- Heineken en bureau LePub steunen... 30-05-2025
- Respondenten BvA -onderzoek:... 28-05-2025
- Pathé popcorn nu ook te koop bij... 28-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management