'Nog veel meer ontslagen bij Sanoma'

  • Media
  • 28 okt 2013 @ 13:42
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Journalistenvakbond NVJ verwacht dat uitgeverij Sanoma nog meer arbeidsplaatsen gaat schrappen dan de eerder aangekondigde 160 fte's. Het bedrijf gaat naar verwachting het mes zetten in verschillende tijdschrifttitels.

Sanoma heeft last van tegenvallende oplagen en advertentie-inkomsten. Ingewijden vertelden eerder aan de NOS dat Nieuwe Revu, Flair en Viva gaan verdwijnen. Sanoma ontkende indertijd dat er sprake zou zijn van een aankomend massaontslag. Begin deze maand trok Sanoma de stekker uit het magazine Nusport vanwege tegenvallende verkoopcijfers. 

Het personeel van uitgeverij Sanoma wordt donderdagochtend na de presentatie van de derde kwartaalcijfers bijgepraat over de gevolgen van de reorganisatie, zo meldt de NOS vandaag. In Nederland werken ruim 1600 mensen bij het mediaconcern. De vakbonden hebben voor volgende week maandag een gesprek staan met de uitgeverij. 

UPDATE: De geruchtenstroom is inmiddels op gang gekomen. Al het personeel moet aanwezig zijn, "ook als we andere plannen hadden". Volgens Adformatie spreken ingewijden over 250 tot 400 ontslagen en zou wellicht zelfs de helft van de titels worden afgestoten. Sanoma reageert niet op alle geruchten. Managers zouden zelfs een geheimhoudingsverklaring hebben getekend. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken