Bert Habets (RTL) Omroepman van het Jaar
- Media
- 17 jan 2014 @ 11:49
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - AwardsTelevisiePersonalia
- 17 jan 2014 @ 11:49
- Redactie Media
Bert Habets is door Broadcast Magazine uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar 2013. De redactie van het mediavakblad reikte deze prijs donderdag in de Hilversumse Studio 21 voor de 23e keer uit.
Habets, de CEO van RTL Nederland, treedt in de voetsporen van Matthijs van Nieuwkerk, de Omroepman van 2012 die zijn opvolger via een live videoverbinding bekendmaakte en lovend toesprak. Habets heeft zijn verkiezing niet alleen te danken aan het voortdurende en zich vernieuwende succes van RTL als zenderbedrijf, maar vooral ook vanwege zijn strategische zetten het afgelopen jaar – of zoals hij dat zelf noemt: 'Piketpalen slaan voor de toekomst' – met name als het gaat om video on demand.
Zo lanceren de publieke omroep, RTL en SBS binnenkort NLziet, een gezamenlijke abonnementsdienst voor de drie online platforms NPO Plus, RTL XL en KIJK. Daar kunnen (reclamevrij) tv-series, films, reality, documentaires en shows van de Nederlandse televisie eenvoudig worden bekeken tot 365 dagen na uitzending. Het initiatief daarvoor kwam van Habets, die bovendien met de acquisitie van Videoland een belangrijke stap zette in de digitale, online ontwikkeling van RTL.
Bovendien was 2013 opnieuw een uitstekend jaar voor het omroepbedrijf. RTL 4 brak weer talloze records, zonder daarbij de noodzakelijke vernieuwing uit het oog te verliezen. Zo werd in een meer dan volle talkshowmarkt RTL Late Night met veel succes gelanceerd.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
Laatste Nieuws
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

