Bert Habets (RTL) Omroepman van het Jaar
-omroepman-van-het-jaar/Bert-Habets-002.png)
- Media
- 17 jan 2014 @ 11:49
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - AwardsTelevisiePersonalia
- 17 jan 2014 @ 11:49
- Redactie Media
Bert Habets is door Broadcast Magazine uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar 2013. De redactie van het mediavakblad reikte deze prijs donderdag in de Hilversumse Studio 21 voor de 23e keer uit.
Habets, de CEO van RTL Nederland, treedt in de voetsporen van Matthijs van Nieuwkerk, de Omroepman van 2012 die zijn opvolger via een live videoverbinding bekendmaakte en lovend toesprak. Habets heeft zijn verkiezing niet alleen te danken aan het voortdurende en zich vernieuwende succes van RTL als zenderbedrijf, maar vooral ook vanwege zijn strategische zetten het afgelopen jaar – of zoals hij dat zelf noemt: 'Piketpalen slaan voor de toekomst' – met name als het gaat om video on demand.
Zo lanceren de publieke omroep, RTL en SBS binnenkort NLziet, een gezamenlijke abonnementsdienst voor de drie online platforms NPO Plus, RTL XL en KIJK. Daar kunnen (reclamevrij) tv-series, films, reality, documentaires en shows van de Nederlandse televisie eenvoudig worden bekeken tot 365 dagen na uitzending. Het initiatief daarvoor kwam van Habets, die bovendien met de acquisitie van Videoland een belangrijke stap zette in de digitale, online ontwikkeling van RTL.
Bovendien was 2013 opnieuw een uitstekend jaar voor het omroepbedrijf. RTL 4 brak weer talloze records, zonder daarbij de noodzakelijke vernieuwing uit het oog te verliezen. Zo werd in een meer dan volle talkshowmarkt RTL Late Night met veel succes gelanceerd.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: 'Retailmedia wordt beschouwd als dé oplossing voor...
- PodKastjes onthullen verhalen van eenzaamheid
- Top 5-TikTok-trends: vakantie v(a)ibes, bejaarde millennials...
- [branded content] Zo zorg je voor extra bereik: combineer de...
- Column De Middeleeuwen van social media
- Sinterklaasjournaal: de magie van luchtigheid
Laatste Nieuws
- DOSSIER DM Interview Unicef29-11-2023
- Sinterklaascadeau stelt vaak teleur 28-11-2023
- Xite start Connected TV... 28-11-2023
- DOSSIER DM 4 vragen aan KLM28-11-2023
- Global Media & Entertainment voegt... 28-11-2023
- Website van het Jaar: prijzen voor... 27-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala