Verkoop 19 Sanoma-titels is rond, nu de rest nog

Verkoop 19 Sanoma-titels is rond, nu de rest nog
  • Media
  • 7 jul 2014 @ 13:55
  • 19713 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintVerkoopZakelijkStrategie

De verkoop van negentien Sanoma-titels aan New Skool Media is rond: de transactie is definitief goedgekeurd door de vakbonden, ondernemingsraden en licentiegevers. Daarmee heeft Sanoma een grote stap gezet in het reorganisatie-traject waarbij in totaal 32 titels in de etalage werden gezet. Van de resterende 'probleemgevallen' worden er drie samengevoegd met wél succesvolle eigen titels en wachten zeven tijdschriften nog altijd naarstig op een koper. Wie biedt?

Voor de negentien bladen die nu van eigenaar wisselen, zijn alle plooien gladgestreken. Alle 93 werknemers van de betrokken titels zijn vanaf nu in dienst van New Skool Media. Begin juni kondigde de twee bedrijven de verkoop al aan.

De negentien tijdschriften die overgaan van Sanoma naar New Skool Media zijn: Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, Motor, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, Delicious,Vorsten, Kijk, Know How, Zin, Fiets, FietsActief, Procycling en Zeilen.

In november maakte Sanoma een exorbitante reorganisatie bekend. In totaal doet de Finse uitgever afstand van 32 titels en verdwijnen er ongeveer vijfhonderd banen. Sommige titels werden al direct ondergebracht bij Sanoma's content-marketingbedrijf Head Office. Dat betrof vooral bladen die werden gemaakt in opdracht van sportbonden, zoals Hockey.nl en Paarden Sport.

Een aantal titels werd al versnipperd verkocht, zoals Fab (aan Ebru Umar), Helden Magazine (uitgekocht door Frits en Barbara Barend) en onlangs nog de gaming-bladen Gamer.nl en InsideGamer, aan Reshift Digital. 

Drie titels worden binnen de komende maanden samengevoegd met andere titels van Sanoma: 101 Woonideeën, More than Classic en Kinderen gaan dan op in respectievelijk VT Wonen, Eigen Huis & Interieur en Ouders van Nu.

De titels die nog steeds in de spreekwoordelijke etalage staan uit te huilen, zijn de mannenbladen Panorama, Nieuwe Revu en Playboy en de glossy’s Grazia, Marie Claire, Beau Monde en Nouveau. Als er geen koper wordt gevonden, zullen deze titels worden stopgezet. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken