NRC-restaurant drukt winst van NRC Media
- 8 aug 2014 @ 00:08
- Redactie Media
NRC Media heeft in 2013 een winst behaald van 4,6 miljoen euro, negen ton minder dan een jaar eerder. De omzet steeg licht van 118,21 naar 118,24 miljoen euro. Wrang is wel dat de teruglopende winst vrijwel exclusief valt toe te rekenen aan één specifieke verliespost: het eigen café-restaurant onder de redactieburelen maakte vorig jaar een schrikbarend verlies van 1,2 miljoen euro.
Dat meldt miljonairsblad Quote, dat het jaarverslag in handen heeft gekregen. NRC is er naar eigen zeggen in geslaagd om de marge te vergroten en het websitebezoek te laten stijgen. De directie wijt dat verlies bij het restaurant-café aan de aanleg voor de deur aan het Rokin van de Noord-Zuidlijn, de nieuwe metrolijn in Amsterdam. Quote merkt smalend op dat andere horeca-ondernemers daar beter mee omgaan.
Het jaarverslag, dat dateert van april 2014, rept verder over ruimte voor investeringen ter waarde van 1,5 miljoen euro. Dat geld is bedoeld om investeringen te doen in nieuwe methoden om mensen te laten betalen voor de journalistieke producties van NRC. 'Ongeveer evenveel dus als wordt weggesmeten met dat restaurant', aldus Quote.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Peter Vandermeersch
- omzet
- winst
- website
- Quote
- media
- restaurant
- jaarverslag
- NRC
- NRC Media
- dagblad
- 2013
- verlies
- online
- redactie
- resultaat
- investering
- krant
- café
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes