MSN vernieuwt contentplatform
- Media
- 30 sep 2014 @ 10:57
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentOnlineJournalistiekMedia
- 30 sep 2014 @ 10:57
- Redactie Media
MSN heeft een complete metamorfose ondergaan. Na een bètafase van drie weken gaat het geheel vernieuwde platform op 1 oktober live in Nederland. Microsoft is hiervoor content-partnerships aangegaan met mediabedrijven als ANP, Telegraaf en NRC.
Het nieuwe MSN geeft gebruikers (4,7 miljoen unieke bezoekers per maand in Nederland) op basis van persoonlijke voorkeursinstellingen, de mogelijkheid om op ieder moment en op elk device over de nieuwste content van bekende mediatitels te beschikken. Het digitale platform integreert online diensten zoals Outlook.com, Bing, Facebook, Twitter, OneNote en OneDrive.
MSN wil de nieuwe startpagina zijn 'die je in één oogopslag laat zien wat voor jou belangrijk is: nieuws, sport, entertainment, e-mail, documenten, social updates en nog veel meer'. Microsoft is hiervoor partnerships aangegaan met belangrijke uitgevers in Nederland, waaronder NRC Media, ANP, De Telegraaf, HP/De Tijd, Voetbal International, Privé, OOR, Smulweb en Foodlog.
Het nieuwe MSN beschikt over diverse themakanalen, zoals Nieuws, Sport, Entertainment, Weer, Reizen, Geldzaken, Eten en Drinken, Gezondheid en Fitness. Een professionele redactie selecteert het belangrijkste nieuws, waarna ook de gebruiker daarin zijn persoonlijke keuzes kan maken.
Het nieuwe MSN richt zich op de dagelijkse digitale behoefte en helpt gebruikers om taken af te vinken, ondersteund door alle apparaten. Informatie en persoonlijke instellingen staan in de cloud waardoor gebruikers altijd op de hoogte zijn, waar ze zich ook bevinden. Gebruikers van Windows 8.1 en Windows Phone 8 kunnen vanaf 1 oktober gebruikmaken van de zeven MSN-apps.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- uitgevers
- MSN
- content
- Telegraaf
- NRC
- website
- platform
- vernieuwd
- Microsoft
- app
- themakanalen
- partnerships
- ANP
- startpagina
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

