Ard Siekerman over VT Wonen en crossmedia

Ard Siekerman over VT Wonen en crossmedia
  • Media
  • 24 okt 2014 @ 10:56
  • Link
  • Bas Vlugt
    Bas Vlugt

    Eigenaar
    Nederlands MediaNetwerk
  • InterviewTelevisiePrintEvenement

Net als andere Sanoma-merken ontwikkelt VT Wonen zich tot crossmediaal merk. Naast magazine, website en events is er nu ook een televisieprogramma van VT Wonen bij SBS6. MarketingTribune sprak Ard Siekerman, uitgever Home Deco bij Sanoma. 'We zitten inmiddels ruim boven de 400.000 kijkers.'

Dag Ard, hoe is het met jou?

'Het gaat prima, dank je. Wat wil je ook als je onder meer voor een mooi merk als vtwonen mag werken; dat merk mag uitbouwen naar andere mediaplatformen en tevens een groot e-commerceplatform boordevol inspiratie met 20.000 woonproducten van meer dan 140 merken - vtwonen.nl - mag openen? Verder hebben we recent onze gerestylde Ariadne at Home gelanceerd en kun je online en bij vijf grote retailers in Nederland Eigen Huis & Interieur meubelen kopen die we in samenwerking met merkfabrikanten hebben ontwikkeld.'

Hoe staat Home Deco ervoor in termen van lezers- en adverteerdersmarkt?

'We zijn tevreden over de ontwikkeling op de lezersmarkt en door onze focusoperatie komt er ruimte voor oplagestijging. In de advertentiemarkt zie je dat onze B2B-relaties het zeer waarderen dat we binnen vier subdomeinen (trend, landelijk authentiek, design en duurzaam/groen) via diverse samenwerkingsvormen en verdienmodellen proposities aan kunnen bieden. Daarbij is de toevoeging van ons vtwonen tv-programma een grote verrijking.'

De Woonbeurs is zojuist afgelopen. Hoe was het en wat zijn de belangrijkste trends en learnings?

'Het was een zeer succesvolle Woonbeurs dit jaar waar niet alleen meer bezoekers en deelnemers op af kwamen maar waar ook weer meer werd verkocht en meer leads werden gegenereerd. De huizenmarkt trekt aan, dat zie je direct op een live event als de Woonbeurs Amsterdam. Het sentiment is beter en er wordt weer meer over geschreven en uitgezonden. In ons portfolio is een-op-een contact van grote waarde.'

Synergie tussen Sanoma en SBS komt nu echt op gang. Onlangs ging het programma vtwonen van start. Hoe ziet het programma eruit en hoe werken Sanoma en SBS6 in dit format samen? Vertel alles!

'Het programma in een paar woorden uitleggen is niet nodig. Schaar je bij de vele kijkers op zondagavond half zeven, SBS6. En dat het veel kijkers betreft, verbaast me niet vanwege de kwaliteit van het programma. Het gaat echt over wonen. De kijker wordt meegesleept in de uitdagingen die een koppel op woongebied heeft en waar onze vtwonen stilisten, samen met hoofdredacteur Carlein Kieboom, onder de bezielende leiding van presentator Victor Brand, uitkomst bieden. Samenwerken met SBS is een feest. We leren van elkaars vakgebied, respecteren elkaars kwaliteiten en assets en werken op alle fronten samen, ook qua sponsorwerving. Inmiddels zitten we ruim boven de 400.000 kijkers, zonder uitgesteld kijken en de herhalingen op SBS en Net5. Het smaakt naar meer dus.'

Op welke manieren kun je adverteerders met de crossmediale propositie van vtwonen van dienst zijn?

'Op alle manieren. Van proposities voor branding tot een op een contact - testpanel en Woonbeurs - van merkverbintenis - vtwonen tegels - tot in-program tv sponsoring, van leadgeneration tot directe verkoop op vtwonen.nl. Het is daarom dat onze relaties met ons in gesprek zijn om de diverse samenwerkingsmodellen tot een optimaal resultaat te brengen.'

Wat is het laatste nieuws?

'Dat we samen met reclamebureau Being There een nieuwe campagne hebben ontwikkeld voor vtwonen.nl die nu te zien en te beluisteren is. En daarmee zijn we nog maar net gestart!'
 

www.vtwonen.nl

Bas Vlugt

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken