New Skool Media gaat online exploitatie zelf doen
- Media
- 11 sep 2018 @ 17:41
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online advertisingUitgeefstrategieUitgeversReclame
- 11 sep 2018 @ 17:41
- Redactie Media
Uitgeverij New Skool Media gaat de eigen online exploitatie voortaan zelf doen. De uitgever stelt de eigen online advertentieruimte beschikbaar via premium direct sales en geautomatiseerde verkoopsystemen.
Deze ontwikkeling is een onderdeel van de nieuwe digitale groeistrategie van New Skool Media (NSM). Na uitgebreide strategische heroriëntatie heeft de directie besloten om alle verkoop weer in eigen hand te nemen. Hierbij worden titels via premium direct sales van NSM, Programmatic Buying en Private Market Places volledig beschikbaar gesteld aan directe adverteerders en mediabureaus.
Met het volledig bereik van 20 magazinetitels, waaronder Elsevier Weekblad, Fiets en Formule1 magazine en ruim vier miljoen online bezoekers op maandbasis, belooft New Skool Media 'de beste marktstandaard'.
Heroriëntatie van sales-aanpak
Commercieel directeur Matthieu van der Heiden: “Deze heroriëntatie sluit uitstekend aan bij de strategie van New Skool Media om het pad naar meer transparantie te volgen. De eerste stap is advertentieruimte volledig beschikbaar stellen via premium direct sales en geautomatiseerde inkoopsystemen. Hierbij hoort ook een nieuwe prijsstructuur die beter op de markt aansluit.”
De online advertentiemarkt is na alle turbulentie rondom AVG/GDPR en transparantie een geweldige opgang aan het maken. Als het pad tussen adverteerder en de uiteindelijke exploitant korter is, levert dat aan twee zijden meer rendement op. Daarom kiest NSM nu voor een exploitatiemodel dat een stuk eenvoudiger werkt, dat aan beide kanten meer controle en flexibiliteit biedt, én zonder dat lezers geconfronteerd worden met onnodige en irrelevante advertenties.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mercurs 2025: de genomineerden zijn bekend
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
Laatste Nieuws
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes