New Skool Media gaat online exploitatie zelf doen

New Skool Media gaat online exploitatie zelf doen
  • Media
  • 11 sep 2018 @ 17:41
  • 17965 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertisingUitgeefstrategieUitgeversReclame

Uitgeverij New Skool Media gaat de eigen online exploitatie voortaan zelf doen. De uitgever stelt de eigen online advertentieruimte beschikbaar via premium direct sales en geautomatiseerde verkoopsystemen.

Deze ontwikkeling is een onderdeel van de nieuwe digitale groeistrategie van New Skool Media (NSM). Na uitgebreide strategische heroriëntatie heeft de directie besloten om alle verkoop weer in eigen hand te nemen. Hierbij worden titels via premium direct sales van NSM, Programmatic Buying en Private Market Places volledig beschikbaar gesteld aan directe adverteerders en mediabureaus.

Met het volledig bereik van 20 magazinetitels, waaronder Elsevier Weekblad, Fiets en Formule1 magazine en ruim vier miljoen online bezoekers op maandbasis, belooft New Skool Media 'de beste marktstandaard'.

Heroriëntatie van sales-aanpak

Commercieel directeur Matthieu van der Heiden: “Deze heroriëntatie sluit uitstekend aan bij de strategie van New Skool Media om het pad naar meer transparantie te volgen. De eerste stap is advertentieruimte volledig beschikbaar stellen via premium direct sales en geautomatiseerde inkoopsystemen. Hierbij hoort ook een nieuwe prijsstructuur die beter op de markt aansluit.”

De online advertentiemarkt is na alle turbulentie rondom AVG/GDPR en transparantie een geweldige opgang aan het maken. Als het pad tussen adverteerder en de uiteindelijke exploitant korter is, levert dat aan twee zijden meer rendement op. Daarom kiest NSM nu voor een exploitatiemodel dat een stuk eenvoudiger werkt, dat aan beide kanten meer controle en flexibiliteit biedt, én zonder dat lezers geconfronteerd worden met onnodige en irrelevante advertenties.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken