Kijkcijfers: SBS6 verslaat opnieuw RTL4
- Media
- 25 sep 2019 @ 12:33
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - BereikKijkcijfersTelevisie
- 25 sep 2019 @ 12:33
- Jeroen Mirck
SBS6 trok dinsdag opnieuw meer primetime-kijkers dan RTL4. Een opsteker voor eigenaar John de Mol (Talpa), die succesvol lijkt met de vernieuwde SBS-programmering. NPO1 blijft beide commerciëlen trouwens moeiteloos voor.
Het succesnummer van SBS6 is reality-programma Steenrijk, Straatarm dat dinsdag 687.000 kijkers trok. Een aanzienlijk beter resultaat dan de tegenhanger op RTL4: het programma 'Ver van huis' van Angela Groothuizen scoorde op hetzelfde tijdstip 459.000 kijkers.
Ook later op de avond SBS het beter dan RTL: 'Niets liever dan een kind' van Leonie ter Braak trok 500.000 kijkers, terwijl RTL-programma 'Dossier Van den Heuvel' op 390.000 kijkers bleef steken.
RTL valt tegen
Zo gaat het steeds vaker. Ook afgelopen maandag, zaterdag en woensdag scoorde RTL minder dan SBS. Vooral de RTL-programmering op de maandagavond valt zwaar tegen. Met Chateau Meiland en 'Waar is de Mol?' trekt SBS respectievelijk drie en twee keer zoveel kijkers als Ons Huis Vol Spullen en The Repair Shop. Resultaten waarvan SBS6 de afgelopen jaren alleen maar kon dromen.
Op zondagavond wisselen de twee zenders vooralsnog stuivertje met kijkcijferknallers Expeditie Robinson (RTL) en Linda de Mols Miljoenenjacht (SBS), die elke week een kleine 1,5 miljoen kijkers trekken. Aansluitend boekt RTL wel een succesje: Familie Kruys is stukken populairder van SBS-show Flirty Dancing.
Achterhoedegevecht
De afgelopen weken domineerde RTL nog wel de vrijdagavond, maar succesnummer The Voice Senior is inmiddels afgelopen. Vrijdag start The Masked Singer, een nieuwe familieshow waarin vermomde BN’ers gaan zingen. Op SBS start dan Dance Dance Dance, dat is weggekaapt bij de concurrent.
Overigens voeren de twee commerciële zenders een achterhoedegevecht in het kielzog van NPO1, dat de werkelijke winnaar is van afgelopen tijd. Vrijwel alle avonden trekt die zender de meeste kijkers op primetime. Gisteren konden Opsporing Verzocht en Opgelicht allebei rekenen op meer dan een miljoen kijkers.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing