Kijkcijfers: SBS6 verslaat opnieuw RTL4

Kijkcijfers: SBS6 verslaat opnieuw RTL4
  • Media
  • 25 sep 2019 @ 12:33
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • BereikKijkcijfersTelevisie

SBS6 trok dinsdag opnieuw meer primetime-kijkers dan RTL4. Een opsteker voor eigenaar John de Mol (Talpa), die succesvol lijkt met de vernieuwde SBS-programmering. NPO1 blijft beide commerciëlen trouwens moeiteloos voor.

Het succesnummer van SBS6 is reality-programma Steenrijk, Straatarm dat dinsdag 687.000 kijkers trok. Een aanzienlijk beter resultaat dan de tegenhanger op RTL4: het programma 'Ver van huis' van Angela Groothuizen scoorde op hetzelfde tijdstip 459.000 kijkers.

Ook later op de avond SBS het beter dan RTL: 'Niets liever dan een kind' van Leonie ter Braak trok 500.000 kijkers, terwijl RTL-programma 'Dossier Van den Heuvel' op 390.000 kijkers bleef steken.

RTL valt tegen

Zo gaat het steeds vaker. Ook afgelopen maandag, zaterdag en woensdag scoorde RTL minder dan SBS. Vooral de RTL-programmering op de maandagavond valt zwaar tegen. Met Chateau Meiland en 'Waar is de Mol?' trekt SBS respectievelijk drie en twee keer zoveel kijkers als Ons Huis Vol Spullen en The Repair Shop. Resultaten waarvan SBS6 de afgelopen jaren alleen maar kon dromen.

Op zondagavond wisselen de twee zenders vooralsnog stuivertje met kijkcijferknallers Expeditie Robinson (RTL) en Linda de Mols Miljoenenjacht (SBS), die elke week een kleine 1,5 miljoen kijkers trekken. Aansluitend boekt RTL wel een succesje: Familie Kruys is stukken populairder van SBS-show Flirty Dancing.

Achterhoedegevecht

De afgelopen weken domineerde RTL nog wel de vrijdagavond, maar succesnummer The Voice Senior is inmiddels afgelopen. Vrijdag start The Masked Singer, een nieuwe familieshow waarin vermomde BN’ers gaan zingen. Op SBS start dan Dance Dance Dance, dat is weggekaapt bij de concurrent.

Overigens voeren de twee commerciële zenders een achterhoedegevecht in het kielzog van NPO1, dat de werkelijke winnaar is van afgelopen tijd. Vrijwel alle avonden trekt die zender de meeste kijkers op primetime. Gisteren konden Opsporing Verzocht en Opgelicht allebei rekenen op meer dan een miljoen kijkers.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken