Contactloos betalen op digitaal scherm

Contactloos betalen op digitaal scherm
  • Media
  • 24 dec 2019 @ 10:15
  • 24103 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesOutdoor

In het kader van zijn Nederland geeft licht-campagne zet stichting KWF Kankerbestrijding in samenwerking met Exterion Media de mogelijkheid tot contactloos betalen met pinpas in op digital out-of-home schermen.

Annebel Schipper, woordvoerder KWF, laat weten: 'Met de Nederland geeft licht-campagne wil KWF Kankerbestrijding iedereen die te maken krijgt met kanker een hart onder de riem steken tijdens de donkere dagen tussen kerst en oud en nieuw. Je kunt hiervoor een lampion doneren voor een dierbare. De naam van jouw dierbare wordt handmatig op de lampion geschreven en jouw lampion wordt samen met duizend andere lampionnen op 29 december in de vorm van een hart in het Olympisch Stadion ontbrandt.'

Als spin-off op de landelijke donatie-campagne heeft Exterion Media in samenwerking met 23G, Payter, DOOH Solutions, KWF en Energize het mogelijk gemaakt om op een digitaal touch screen een campagne te ontwikkelen, waarbij de donateur kan aanvinken welk bedrag te willen doneren.

Lilian Hemmelder, marketeer digital out-of-home bij Exterion Media, zegt: 'We zien de trend dat collectanten van goede doelen steeds vaker met een contactloos betalen collectebus rondlopen. Zo is dan ook het idee ontstaan om dit mogelijk te maken op onze digitale schermen. Onze touchscreens in verschillende winkelcentra geven bezoekers de mogelijkheid om zelf een bedrag te kiezen en op een laagdrempelige manier te doneren aan een goed doel. De samenwerking met KWF was daarom een schot in de roos.'

De Nederland geeft licht-campagne loopt tot oud en nieuw en is vanuit de collectieve benadering doorvertaald op tv, radio, social media en digital out-of-home. Op zondag 29 december om 18:30 uur is de eindshow op SBS6 te zien.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken